Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - The thruth is hard to find
Yllet:
Allt låter bättre jämfört med förra versionen, så du är helt klart påväg åt rätt håll. Tycker dock fortfarande att basen är för "midi" och trummorna för "ezdrummer". Detta kan dock vara lite svårt att komma runt om man nu bara har tillgång till midiklaviatur och ezdrummer :blink:. Därmed inte sagt att det låter kasst, tvärt om; jag hör en stor förbättring och djup sen förra versionen.
Ett tips kan ju vara atta köra basen genom nån stärkarplugg, skita ner den lite kanske. Och att skruva lite på kompressorn/eqn till trummorna, så de inte blir så "cleana och raka". Skönt att höra lite kantslag emellanåt!
Överlag bra. Störtdiggar stämmorna runt 3:06.
Skönt
Harmonica mike:
--- Citat från: Yllet skrivet 01.05.2007, 19:32:46 ---Allt låter bättre jämfört med förra versionen, så du är helt klart påväg åt rätt håll. Tycker dock fortfarande att basen är för "midi" och trummorna för "ezdrummer". Detta kan dock vara lite svårt att komma runt om man nu bara har tillgång till midiklaviatur och ezdrummer :blink:. Därmed inte sagt att det låter kasst, tvärt om; jag hör en stor förbättring och djup sen förra versionen.
Ett tips kan ju vara atta köra basen genom nån stärkarplugg, skita ner den lite kanske. Och att skruva lite på kompressorn/eqn till trummorna, så de inte blir så "cleana och raka". Skönt att höra lite kantslag emellanåt!
Överlag bra. Störtdiggar stämmorna runt 3:06.
Skönt
--- Slut citat ---
Tack Yllet för feedback..
Jag tar dina värdefulla tips med mig till finalmix,när jag gjort slutet på låten klar.
Mvh
Micael
Llauma:
Jag får börja med att säga att det är en riktigt bra låt. Skön röst och en bra produktion. Dock får jag stämma in med de som vill införa lite gospel till låten. Jag kan definitivt tänka mig det. Får de till det som det låter i min fantasi så blir det riktigt bra. Jag menar inte att du ska sjunga hallelujah stup i kvarten utan bara lägga till lite kvinnliga röster. Tänk Joe Cocker och With a little helt from my friends.
Harmonica mike:
--- Citat från: Llauma skrivet 01.05.2007, 22:36:24 ---Jag får börja med att säga att det är en riktigt bra låt. Skön röst och en bra produktion. Dock får jag stämma in med de som vill införa lite gospel till låten. Jag kan definitivt tänka mig det. Får de till det som det låter i min fantasi så blir det riktigt bra. Jag menar inte att du ska sjunga hallelujah stup i kvarten utan bara lägga till lite kvinnliga röster. Tänk Joe Cocker och With a little helt from my friends.
--- Slut citat ---
Llauma.
Tror inte jag fixar att arra låten i gospel.Den gospel jag hör i mitt huvud,är nog inte rätt väg.Däremot att lägga lite kvinnlig kör sång på låten åt gospelhållet,går nog att ordna.Fixar hela arret först,för det verkar ju funka.Sen ska jag jaga kör sångerskor..Tack för feedback.
Mvh
Micael
mahan:
Hejssan!
Finns det nån senare version än den som finns överst? Eller är det just den som är the final mixdown :unsure:
h. Johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida