Forum > Demolåtar
Ocean Music - Journey through Waters fd Windy Fog
oceanmusic:
--- Citat från: Emulator skrivet 21.08.2008, 13:00:26 ---äsch. jag kommer verkligen inte på något konstruktivt att säga. Det finns något i detta stycke som trots (tack vare?) monotonin och det sparsamma arret gör att tolv minuter inte känns långt.
Mycket bra!
--- Slut citat ---
Tack Emulator för lyssning och "bristen" på feedback! :) ;) Jag ser det som halvfullt, dvs tack vare. B)
--- Citat från: freddy skrivet 21.08.2008, 13:40:59 ---Mysigt stycke, gör sig bäst om man bara lägger sig och blundar :)
Enformigt är det, men det ger en väldigt avslappnande effekt. Mixen tycker jag känns helt ok, känns inte "omixad". Bra jobbat.
--- Slut citat ---
Freddy, tack för lyssning och feedback! :) Blunda och lyssna gillar jag! :)
En ny mix är på G, lite fler grejer, lite nivåpill och annat smått och gott. Denna låt är inspelad rakt igenom i 24bit, har dock inte mastrats på något sätt utan bara exporterats från Cubase, 128 KB/MP3. Kommer att mixa klart, exportera till 24bit wav och in i Wavelab där den kommer att "mastras".
oceanmusic:
En liten puts på låten. Ny mix, lite nya ljud, högre upplösning på MP3an och inte minst, nytt namn!
Journey through Waters
Emulator:
Gillar verkligen allt utom namnet som jag tycker känns lite krånglit, och på något sätt inte så avslappnande :S
jaja, thats me. gött mos
Dividend:
Bättre balans på ljuden. Uppskattar kompositionen.
Känns klart.
Negativt? Lite långsamt (för mig), men antar att det hör till genren! ;) Är ju olika. Vissa slappar ju till Wagners skräniga valkyrier ;) Andra till porlande vatten...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida