Kontrollrummet

Svenska Mastring företag utöver Cutting room

gäst · 8 · 3122

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Burnin Sven

  • Gäst
Förslag på bra som fixar Rap, lovade att ge tips på Svenska proffs inom området till en man från the US of A. Prisvärt och ganska snabbt gör nog inte saken sämre, tar visst tid där borta är väl kö kanske på dom bra företagen.
Göran


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
ta o kolla i mastering specialen i st*dio från typ december.. där finns en lista med massvis av företag europa över!  ^_^
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad Mats_S

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
Ladda ner vår guide till mastringsföretagen: http://stutjanster.idg.se/laddaner/default.asp?editionID=55

Hojta gärna till om vi glömt något företag så lägger jag till det i listan. Vi planerar att göra nya versioner av guiden framöver.

/Mats


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
Hej Mats!

Jag har ett tips på mastringsstudio till sammanställningen. Philip Granquist i Monsterstudion. Han har bl a mastrat Andreas Mattssons "The Lawlessness Of The Ruling Classes" och El Perro Del Mars skivor.
Arbetar på XLN Audio


Burnin Sven

  • Gäst
Tja tack för tipsen tänkte ju i första hand på Svenska företag dom är ju så jäkla bra over där på att slå sig för bröstet så varför inte puscha för uteslutande svensk kvalité.

Sen som sagt så är det här Rap och förhållningssättet är tydligen lite annorlunda inom den musik stilen i alla fall för sånt som riktar sig mot klubbar och konsumenter i nordamerika. Iofs. så kanske det är samma här vet ej men det verkar vara helt klart att man måste fatta läget för att kunna göra jobbet. Det räcker tydligen inte bara med en Broadcasting mix och en mot konsument.
Göran


Utloggad joachime

  • gnalaT
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 264
  • Grädde på moset
    • Visa profil
    • XLN Audio
I sammanställningen står en del om vilka kunder respektive företag har jobbat med. Flertalet företag är också svenska.
Arbetar på XLN Audio


Utloggad a

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 107
    • Visa profil
remommenderar Masters of Audio på St: Eriks gatan (före detta Polar Master) Henrik jobbade på Cutting Room men startade eget, mycket bra, snabb och ytterst professionell.. han kör på handbyggda enheter som håller skyhög klass.
a
 :ph34r:


Utloggad tsmalmbe

Godtog Mats_S svar eftersom tråden verkar ha dött ut.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.