Kontrollrummet

Koppla Presonus Firepod till Pod XT Pro via S/PDIF

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad studio sauna

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
Hallå där!

Har ett Presonus Firepod ljudkort som jag håller på att spela in trummor med. För att kunna uttnyttja alla 8 mikrofonförstärkare till trummorna använder jag en POD XT Pro till gitarr kopplad via dom digitala in/ut-gångarna. Men det verkar inte riktigt fungera. På xt:n har jag ställt in följande på "I/O & Dig select"-menyn: Input på guitar, Format på Match SPIDF, Destination på Studio Direct, Digout på SPIDF. Där känner jag att jag är klar med alla inställningar. Eller? I Firepoden och cubase sx 3 har jag aktiverat alla in/ut-gångar, stallt Internal clock på Firepoden, lagt till ingångar i VST connections och sedan skapat ett spår. Utan framgång! Nån som har nån idé på vad som kan vara fel? Även ni som har provat att koppla in andra instrument än pod xt via s/pdif till Firepoden får gärna höra av sig och likaså kopplat in en pod xt till andra ljudinterface. Jag ska nämna det att jag inte har kopplat in xt:n till datorn på nåt sätt.

/Samuel


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kolla in min gamla tråd och se om det kanske finns lite hjälp för dig där. Hoppas det löser sig.

http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=903.10

Edit:
Står mer om s/pdif längre ner i tråden skall jag kanske påpeka.