Forum > Färdiga produktioner
1up - Ultramarine
Dividend:
Antar att du vill ha fler comments om den "nya" låten? ;) Tycker det låter ännu bättre nu! 1up - the king of instrumental jazzfunkpop :lol:
tsmalmbe:
Bättre. Nu låter det som sagt jazzfunkpop. Men jazzfunkpop kräver en annorlunda bas. Nu är basen otight dessutom. Synka den med andra instrument, pianot och trummorna för att få bättre groove. Risken med denna sorts musik är ju att alla i "orkestern" spelar lite på en egen låt. Nu har bassisten lite det felet.
Basen har lite effekt nu av att vara kvantiserad med 16:delar, och resten av orkestern spelar trioler (som exemple på hur jag upplever det).
1up:
--- Citat från: Dividend skrivet 03.04.2007, 10:48:45 ---Antar att du vill ha fler comments om den "nya" låten? ;) Tycker det låter ännu bättre nu! 1up - the king of instrumental jazzfunkpop :lol:
--- Slut citat ---
Åh du gör så jag rodnar. :D
1up:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 03.04.2007, 10:55:07 ---Bättre. Nu låter det som sagt jazzfunkpop. Men jazzfunkpop kräver en annorlunda bas. Nu är basen otight dessutom. Synka den med andra instrument, pianot och trummorna för att få bättre groove. Risken med denna sorts musik är ju att alla i "orkestern" spelar lite på en egen låt. Nu har bassisten lite det felet.
Basen har lite effekt nu av att vara kvantiserad med 16:delar, och resten av orkestern spelar trioler (som exemple på hur jag upplever det).
--- Slut citat ---
Basen är otight. Helt klart. Grejen är att jag är rätt kass på att spela in, och kvantiserar jag den blir det väl bara stelt så att gunget försvinner? :P. jag kan ju pröva att spela om basen, men vet inte om jag lyckas bättre. Att basen har 16-delar och resten trioler hade jag inte fattat eller insett själv. Ska ta mig en lyssnare nu och se hur det hänger ihop.
Tick,tack för vidare synpunkter!
tsmalmbe:
Notis: Uppdatera alltid ditt FÖRSTA inlägg med nya versioner av låten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida