Forum > Demolåtar

Ösig Metal av det lite halvhårda slaget!

<< < (6/8) > >>

freddy:

--- Citat från: Wernborg skrivet 19.08.2008, 23:59:36 ---
--- Citat från: lnetzel skrivet 19.08.2008, 13:07:44 ---Keep the klicketiklick. Det är inte samma genere utan det.
--- Slut citat ---

Precis. Därför måste det bort.  :D

--- Slut citat ---

Ja men det är fin logik. Då vill jag höra en överkompad klickkagge i någon av dina jazzlåtar framöver! Bryta av lite :D

Sen ser jag fram emot uppdateringen. Ska bli kul att höra sång på hela!

Wernborg:

--- Citat från: freddy skrivet 01.09.2008, 15:26:55 ---
--- Citat från: lnetzel skrivet 19.08.2008, 13:07:44 ---Keep the klicketiklick. Det är inte samma genere utan det.
--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Ja men det är fin logik. Då vill jag höra en överkompad klickkagge i någon av dina jazzlåtar framöver! Bryta av lite :D

--- Slut citat ---

--- Citera ---Lite inne på samma som Larsson. Varför har klicketiklickkagge och growlsång och vara som alla andra?
Inte samma genre utan klickkagge. Nä, just det som är poängen att inte göra som alla andra.
Dubbelkaggespelet tillför inte intensitet alls enligt mig. Tvärtom tappar låten i tyngt och styrka när det kommer.
Synten tycker jag tillför lite humor till musiken på samma sätt som tex. Ramstein skulle gjort kanske?  BRA!!
Ang. sången. Fortsätt på inslagen bana på det sätt du sjunger. Är jättebra tycker jag.
Eller hur hade du tänkt dig fortsätta med sången?

--- Slut citat ---

Visst kan jag testa klicketiklickkagge på nåt eget. Fast det skulle nog bara blir ännu sämre jazz än hårdrock med dito bastrumma. Hänvisar i övrigt till mitt inlägg några steg upp. Det handlar för mig inte enbart och klicketigrejen utan mer hela synen på trummorna. Jag gillar väl inte sådana här trummor helt enkelt eftersom jag har svårt för dubbeltvåtaktstrummor med virveln på fel ställe bara som det så ofta är i modern hårdrock.

Skit i mig och rocka vidare....

:)

// W

freddy:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.09.2008, 20:46:48 ---
--- Citat från: freddy skrivet 01.09.2008, 15:26:55 ---
--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

--- Citera ---Lite inne på samma som Larsson. Varför har klicketiklickkagge och growlsång och vara som alla andra?
Inte samma genre utan klickkagge. Nä, just det som är poängen att inte göra som alla andra.
Dubbelkaggespelet tillför inte intensitet alls enligt mig. Tvärtom tappar låten i tyngt och styrka när det kommer.
Synten tycker jag tillför lite humor till musiken på samma sätt som tex. Ramstein skulle gjort kanske?  BRA!!
Ang. sången. Fortsätt på inslagen bana på det sätt du sjunger. Är jättebra tycker jag.
Eller hur hade du tänkt dig fortsätta med sången?

--- Slut citat ---

Visst kan jag testa klicketiklickkagge på nåt eget. Fast det skulle nog bara blir ännu sämre jazz än hårdrock med dito bastrumma. Hänvisar i övrigt till mitt inlägg några steg upp. Det handlar för mig inte enbart och klicketigrejen utan mer hela synen på trummorna. Jag gillar väl inte sådana här trummor helt enkelt eftersom jag har svårt för dubbeltvåtaktstrummor med virveln på fel ställe bara som det så ofta är i modern hårdrock.

Skit i mig och rocka vidare....

:)

// W

--- Slut citat ---

ja men visst. Menade väl bara att om det är lugnare rock så håller jag definitivt med dig. Det kanske funkar i denna låt med lite mindre framträdande anslag t.ex.

Men det man glömmer ofta när det gäller extrem-metal är att baskaggeljudet måste ha mycket anslag för annars blir det skit, eftersom dom stampar frenetiskt på skiten. Alltså att det är mycket funktion i att ha ljudet sådant. Då brukar "folk" säga, ja men spela andra trummor då... spela gubbrock :D Men då missar man ju hela poängen enligt mig. Inget riktat mot dig wernis, bara allmänt.

Nog om detta för min del.. :)

Wernborg:

--- Citat från: freddy skrivet 01.09.2008, 20:54:31 ---Nog om detta för min del.. :)

--- Slut citat ---

Skål!  :D

freddy:

--- Citat från: Wernborg skrivet 01.09.2008, 20:55:47 ---
--- Citat från: freddy skrivet 01.09.2008, 20:54:31 ---Nog om detta för min del.. :)

--- Slut citat ---

Skål!  :D

--- Slut citat ---

:D är det ok om jag skålar i kaffe? :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion