Forum > Demolåtar
Ösig Metal av det lite halvhårda slaget!
lnetzel:
Mja du... asså den där synthslingan. Den låter faktiskt jättekonstig, tror låten skulle må bättre utan faktiskt.
Baskaggen låter fortfarande schysst, var rädd att du skulle förstöra den pga konstiga kommentarer här:)
Som sagt... gör klart låten, lägg mer sång och vrål (fast se till att sjunga upp och drick massa vattenl och sluta genast om du får ont i halsen). Det kan bli riktigt trevligt till slut detta!
Dividend:
Jaaa, det kan bli nice!
Kaggen låter helbra nu ju, tycker jag. Fan, det där riffet är nästan genialiskt! Kanske sätter sången in för sent :unsure: Kanske läge att skriva en första vers :P
Synthen gillar jag, fast den tillför en lite hoppig och blippig dimension till hårdheten :D Låter dataspel, fan du skulle köra den på gura också, tror jag skulle funka bra!
Larsson:
tycker detta låter lovande, men kanske det ska vara growl på verserna & sådant längre fram?
det är iag inget jag stödjer, likaså klickiga kaggar
fast det är tur att det finns så snäva ramar inom metal,det betyder att det blir lätt att skilja sig från mängden! ;)
men iaf..jag tycker det är skönt ös, & syntharna var iget jag störde mig på
men sång är den biten som fattas!
lycka till!
/Larsson
:)
Wernborg:
Lite inne på samma som Larsson. Varför har klicketiklickkagge och growlsång och vara som alla andra?
Inte samma genre utan klickkagge. Nä, just det som är poängen att inte göra som alla andra.
Dubbelkaggespelet tillför inte intensitet alls enligt mig. Tvärtom tappar låten i tyngt och styrka när det kommer.
Synten tycker jag tillför lite humor till musiken på samma sätt som tex. Ramstein skulle gjort kanske? BRA!!
Ang. sången. Fortsätt på inslagen bana på det sätt du sjunger. Är jättebra tycker jag.
Eller hur hade du tänkt dig fortsätta med sången?
Mvh // Gammal konservativ ex-hårdrockare.
:)
pirateKING:
Hej alla kära forumiter. Ni kommer med mycket intressant och relevant kritik. Jag har läst och begrundat alla era kommentarer och påbörjat färdigställningen av låten. Har inget nytt att visa upp, men har valt riktningar på det mesta :)
Sången:
Sången kommer att vara clean hela vägen. Inget growl/skrikandes här. Har mycket idéer nu och ska spela in resten i veckan!
Syntharna:
Här behövs lite labbning. antingen så återgår jag till "blip-blippet", a la Machinae Supremacy ;) eller så spelar jag in dom spåren på guran. Ska pröva båda!
Gitarrerna:
Riktigt pinsamt detta, men jag kom att jag glömt att stämma gitarrerna inför inspelningen. Så dom ligger ca 0.2 tonsteg fel hela vägen. Sången är inspelad efter basen endast, därför låter sången faktiskt något falskt på refrängen :) Ska spela om dom stämda och tightare!
Trummorna:
Pukorna är jag inte riktigt nöjd med. Baskaggen behöver kanske rundas till något också och en del fills kan nog ses över!
Tack alla igen för fina synpunkter. Återkommer i veckan med en STOR uppdatering!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida