Forum > Demolåtar

Halvfärdig synt-låt, någon som vill sjunga till den?

<< < (6/8) > >>

Lådan:
Har osså svårt för just det där att få sången att passa till melodin.
Kan du inte som ovan nämt sjungain en slask, hur illa det än låter så kommer min version låta om möjligt värre!  :wub: :wub: :wacko: :wacko:  :blink: :blink:

Light Head:
Hehe,, då kommer ju jag att bli bättre på att sjunga än jag var innan? Om någon sjunger sämra alltså..

Men gör ett test, skicka resultatet till mig, jag skall oxo försöka få till en sångmel men hinner inte i dag..

min e-post adr får du i ett PM

Larsson:
ja..det är toppen att texten är deppig,det ger en bra twist till pop gunget!
bra låt & text,spännande att höra när/om den får sång!

:)

stajo:
lägger du upp med melodistämma? tycker det är svårt att säga något utan den...
melodierna låter lovande, basen lite stel och diskantrik men det är kanske så det skall låta?
Texten är härligt vemodig :), precis sådana man skriver själv  :rolleyes: , kanske aningens rätt på
ibland kan det vara snyggt att man bara får ana sig till vad författaren beskriver.

Light Head:
Lite stelt å så,, ja allt vad som inte låter bra i mixen beror nog mycket på att det inte mixat alls. Inte en enda EQ, ingen kompressor,, inget!

Hur tänkte du med texten? Var det något speciellt som är för "tydligt"? Jag brukar ofta skriva texter som är allt för djupt underfundiga,, om samma sak som den här iofs. Men hur många årkar tänka på innebörden av dubbla negationer i en synt-låt?!

Är det någon som har hittat en bra sångmelodi? Jag tar mer än tacksamt emot ett litet nynnande eller två!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion