Forum > Demolåtar
Halvfärdig synt-låt, någon som vill sjunga till den?
Lådan:
:wacko: :wacko:
Okey.
Har lite tidöver ikväll, skrevjustaav texten.
Skall bara tankaöver mp3an till externa hddn, sedan ila iväg o spelain texten.
Måste bara förvarna om att jag i vanligaa fall brukar spelain ljud ifrån annat än min mun, och om ljudet kommer därifrån är det bara ett par ord :P :P
men men.
Får väl se, kanske kommer påskharen med ett litet sångspår till kvällen!
Light Head:
Är faktiskt lite spänd på att höra hur det kommer att låta!
Om du behöver så är det självklart ok att justera texten.
Lycka till!!
Lådan:
OjOj Oj.
Detta var inte lätt.
Ändrade lite i texten i början för att det skulle vara mer lättsjunget.
Men måste nog ändra enheldel för att det skall vara möjligt för mig att sjunga.
Skall trixa lite under dagen så får vi se hur det blir.!
Fredrik Karlsson:
Skön låt!
Jag hade oxå gärna testat att sjunga men jag får inte nån ordning på hur melodi och fraseringar skall vara!
Kan du inte själv slänga på din sång så man får lite bättre koll på hur du vill att det skall låta?
Det hat ju ingen betydelse om din röst blir falsk osv!
Light Head:
--- Citat från: Fredrik Karlsson skrivet 07.04.2007, 12:18:18 ---Skön låt!
Jag hade oxå gärna testat att sjunga men jag får inte nån ordning på hur melodi och fraseringar skall vara!
Kan du inte själv slänga på din sång så man får lite bättre koll på hur du vill att det skall låta?
Det hat ju ingen betydelse om din röst blir falsk osv!
--- Slut citat ---
Hmm, om det vore så enkelt... förmodligen så är spärren helt låst vid att det låter så j-a falsk när jag sjunger. Jag får liksom inte till det med melodin eftersom jag vill att den skall vara "klockren".
Om man kollar på andra som sjunger i samma kategori, eller närliggande, så varierar det ju hiskeliga. Allt från rätt torra Phil Okey i Human League till "skönsjungade" Neil Tennant i Pet Shop Boys.
Jag tror att jag ofta ser/hör en sång med en melodi, inte bara rythmisk utan även toner. Waaaayyyyy above my modest knowledge in how to sing... (skall nog spara den meningen till en text..)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida