Forum > Färdiga produktioner

Peter och Åsa - En vilja att förstå

<< < (2/4) > >>

mahan:
Tjou!

En vacker och välsjungen visa detta, bra Åsa!
Kompet är åxå riktigt bra men några synpunkter vill jag slänga upp:

- Kolla en version helt utan trumkompet, tycker att det nu åstadkommer en aningen släpande feeling.
- dragspelsliret lite upp i volym
- kunde tänka mig lite mer reverb på sången, aningen torrt nu.

Detta tyckte gubben i Obbnäs!

Bra låt, lite slipning så är den hemma!

h.  johan

Rattlesnake:
En mycket snygg låt i en svår genre som lätt blir dansband om man inte passar sig, men här blir det rätt. Melodin är skön, följer 60- och 70-talets svenska vistraditioner. Åsa sjunger den så perfekt rätt också, du kunde inte hittat en bättre sångerska till denna.

Mixen är lite för aggressiv för genren, tycker jag. Det är nära om inte över distgränsen på ett par ställen. Mindre limiter och släpp upp dynamiken, och dra av lite på basen också.

Hittar ett par paralleller i melodin, Jennifer Juniper är en. Och slutet på varje vers låter också som något man hört förut. Men förutom det, kanon. Gillar de oväntade svängarna som följer i partiet som börjar med "det finns i vårt inre..."

Plinka:
Hej! Vilken otroligt vacker visa, och otroligt vacker sång!
Dock skulle jag önska lite mjukare sound. Framför allt s-ljuden blir väldigt vassa i mina lurar.  :)

asti:

--- Citat från: mahan skrivet 17.08.2008, 20:29:16 ---Tjou!

En vacker och välsjungen visa detta, bra Åsa!
Kompet är åxå riktigt bra men några synpunkter vill jag slänga upp:

- Kolla en version helt utan trumkompet, tycker att det nu åstadkommer en aningen släpande feeling.
- dragspelsliret lite upp i volym
- kunde tänka mig lite mer reverb på sången, aningen torrt nu.

Detta tyckte gubben i Obbnäs!

Bra låt, lite slipning så är den hemma!

h.  johan

--- Slut citat ---
Hej Johan och tack för synpunkter!
Jag vill nog gärna ha den släpande känslan kvar, tycker om när man håller ut på och betonar stavelserna! Dragspelet kanske är lite lågt, har inte reflekterat över det. Åsa själv vill gärna ha mer reverb på sången och jag vill ta bort.... :)

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.08.2008, 23:02:38 ---En mycket snygg låt i en svår genre som lätt blir dansband om man inte passar sig, men här blir det rätt. Melodin är skön, följer 60- och 70-talets svenska vistraditioner. Åsa sjunger den så perfekt rätt också, du kunde inte hittat en bättre sångerska till denna.

Mixen är lite för aggressiv för genren, tycker jag. Det är nära om inte över distgränsen på ett par ställen. Mindre limiter och släpp upp dynamiken, och dra av lite på basen också.

Hittar ett par paralleller i melodin, Jennifer Juniper är en. Och slutet på varje vers låter också som något man hört förut. Men förutom det, kanon. Gillar de oväntade svängarna som följer i partiet som börjar med "det finns i vårt inre..."

--- Slut citat ---
Jag är verkligen helnöjd med de tolkningar Åsa gjort av mina låtar! :wub:
Ska kolla det du säger om mixen! Basen har jag märkt själv att den är lite för stark, så den ska jag dra ner! Ja det partiet "Det finns ...." är riktigt lyckat och jag är (förutom över Åsas sång) barnsligt förtjust i tromboner!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion