Forum > Färdiga produktioner

Peter och Åsa - En vilja att förstå

<< < (4/4)

Kenta K:
Mycket fin visa. Och Åsa sjunger ju såååååå underbart som vanligt... :)
ett litet minus jag kan ge åsa är kanske att jag hör att du tycker låten går lite för långsamt. Annars är det toppen prod.

Kornstad:
Hmmm...till viss del håller jag med freddy och Emulator, men samtidigt så tycker jag att det är så skönt att bara bli vaggad tillbaks ner i stolen och slappna av, vilket denna visan lyckas med. Spelar ingen roll då att jag inte nynnar på den efteråt tycker jag.

Bra mix och jag tycker definitivt inte att du ska pilla på trumkompet, vilket ger en stor del av den "sköna" släpande känslan i låten.  Snygg sång som vanligt, fast jag kan hålla med om att det på några ställen hörs som att Åsa vill sjunga fortare och får bromsa sig typ för att hålla tempot. Väldigt lite dock och i helhet är det jätteskön sång.

Åsa:
Oj, vilket gensvar! Började scrolla och såg att många hade skrivit, va kul! Mahan, Rattlesnake, Plinka, Karl, Freddy, Emu, KentaK och Kornstad.. ja, jag tackar sååå glatt för berömmet, ojoj!  :wub:

Och kritiken håller jag med om faktiskt  :) Jag hade kämpigt att sätta sången på den här låten.. det är tempot som gör det svårt, jag gjorde mitt bästa. Och den är liksom ...berättande, det var nåt nytt att sjunga det här också. En utmaning igen! Jag är dock inte riktigt nöjd, men som sagt, det här var det jag fick till  :)

Och så tack Asti, för beröm  ^_^ och för att jag får sjunga på dina låtar!

stajo:
Tjena

Tycker det är en väldigt fin text! Melodin är också mycket vacker fast kanske ibland lite väl komplicerad? Eller är det släpigheten som ibland får mig att känna att Åsa är lite styrd och vill men inte kan släppa loss helt fullt ut? Annars vackert sjunget. Är inte sången aningens stark i volymen alltså?
Arret gillar jag också, känns helt rätt och utan slidegitarr klarar jag mig galant.

Sammanfattningsvis en härlig känsla i låten men aningens för släpig för mig på något sätt.

asti:

--- Citat från: stajo skrivet 29.08.2008, 21:35:31 ---Tjena

Tycker det är en väldigt fin text! Melodin är också mycket vacker fast kanske ibland lite väl komplicerad? Eller är det släpigheten som ibland får mig att känna att Åsa är lite styrd och vill men inte kan släppa loss helt fullt ut? Annars vackert sjunget. Är inte sången aningens stark i volymen alltså?
Arret gillar jag också, känns helt rätt och utan slidegitarr klarar jag mig galant.

Sammanfattningsvis en härlig känsla i låten men aningens för släpig för mig på något sätt.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar låten! Det är flera som tyckt att låten är lite släpig, men det är nog för att jag börjar bli gammal! :D
Har inte tänkt på att sången skulle vara för stark, men det kanske beror på att jag gillar Åsas sång i så fall!
Ja, jag börjar ge upp tanken på en slide. Jag vet precis hur det ska låta, och jag tror det skulle sitta perfekt, men tyvärr klarar jag inte att spela det! Behövs kanske en resonatorgitarr?
Tack för synpunkter!
/Peter

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion