Forum > Färdiga produktioner

Peter och Åsa - En vilja att förstå

(1/4) > >>

asti:
Ännu en låt som Åsa hjälpt mig med sången! Ni får gärna ha synpunkter på vad som helst, men i första hand vill jag ha hjälp med ett solo på akustisk slide-guitar! Det finns säkert någon bland er alla duktiga musiker som fixar det!?  :)
Det ska ersätta det nuvarande solot med "Juanita"-gitarrer, som karl mycket fyndigt rubricerade det!  :D
Hör av er om någon känner sig manad, så kan jag skicka en fil utan "Juanita"-gitarrerna.

equality:
Den här har jag ju hört förut. Fin visa som följer den tradition i vilken du gör din musik. Det är fantastiskt, jag tyckte den var bra med dig men Åsa gör nånting speciellt med allt hon sjunger... :o Det blir liksom lite varmare i rummet och orden blir aningen sannare.  :D :D Helt rätt för Åsa denna genre. Stör mig inte på Juanita-solot. Det börjar kanske aningen ettrigt men sedan smälter det in fint och jag gillar svensk 70-talsfeel i detta. Snyggt blåsarr.

Dividend:
Är väl ingen höjdare på visor (mest lyssnat på bellman  :unsure: , men tycker det här känns rofyllt att lyssna på. Trevligt, kanske lite för långsam låt dock för att man skall lyssna på den när som :)

Slutresultatet är dock positivt i mina amatörögon... Åsa sjunger bra! :)

Hoppas på fler liknande samarbeten!

Marruschkka:
Väldigt rogivande detta, här har du Åsa hittat rätt tycker jag, visgenren har funnit en ny uttolkare, jag lyssnar på texten, den är jättefin den oxå :D

Fint samarbete, ni passar perfekt!

Vill höra mer, tack!

Maria

Åsa:

--- Citat från: equality skrivet 16.08.2008, 19:58:25 ---Den här har jag ju hört förut. Fin visa som följer den tradition i vilken du gör din musik. Det är fantastiskt, jag tyckte den var bra med dig men Åsa gör nånting speciellt med allt hon sjunger... :o Det blir liksom lite varmare i rummet och orden blir aningen sannare.  :D :D Helt rätt för Åsa denna genre. Stör mig inte på Juanita-solot. Det börjar kanske aningen ettrigt men sedan smälter det in fint och jag gillar svensk 70-talsfeel i detta. Snyggt blåsarr.

--- Slut citat ---

Eq, tack tack, vad ska jag säga!

--- Citat från: Dividend skrivet 17.08.2008, 10:41:53 ---Är väl ingen höjdare på visor (mest lyssnat på bellman  :unsure: , men tycker det här känns rofyllt att lyssna på. Trevligt, kanske lite för långsam låt dock för att man skall lyssna på den när som :)

Slutresultatet är dock positivt i mina amatörögon... Åsa sjunger bra! :)

Hoppas på fler liknande samarbeten!

--- Slut citat ---

Tack du Per! Den var svårsjungen just för att den var långsam  :)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.08.2008, 11:13:51 ---Väldigt rogivande detta, här har du Åsa hittat rätt tycker jag, visgenren har funnit en ny uttolkare, jag lyssnar på texten, den är jättefin den oxå :D

Fint samarbete, ni passar perfekt!

Vill höra mer, tack!

Maria

--- Slut citat ---

Tack marre, fina fina ord  ^_^

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion