Forum > Demolåtar

OceanMusic - Jan Mikaels Sommarvisa

(1/2) > >>

oceanmusic:
Hittade ett gammalt hyss på hårddisken och då det både är sommar och snart Monsiuer Jarres 60årsdag tänkte jag lägga upp den.

LÅTNAMN: Jan Mikaels Sommarvisa
ARTIST/GRUPP: Ocean Music
GENRE: Elektroniska visor
LÅTLÄNGD: 4.43
KOMPOSITÖR: Thomas
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2007
FORMAT: mp3 

Dividend:
hehe. JArre-feelingen finns där! Trevligt och bra jobbat! Kanske för lite analoga ljud? ;)

... och där kom oxygene-ljudvågen ;)

equality:
Trivsamt, gillar de akustiska instrumentljuden mer än syntarna men har alltid varit sån. Dragspelet gillas skarpt.

Yllet:

--- Citat från: equality skrivet 15.08.2008, 16:39:34 ---Trivsamt, gillar de akustiska instrumentljuden mer än syntarna men har alltid varit sån. Dragspelet gillas skarpt.

--- Slut citat ---

Det är väl endå en melodika?

Trivsamt var ordet, men synthljudet går helt bort för mig

/Jon

oceanmusic:

--- Citat från: Dividend skrivet 15.08.2008, 14:47:18 ---hehe. JArre-feelingen finns där! Trevligt och bra jobbat! Kanske för lite analoga ljud? ;)

... och där kom oxygene-ljudvågen ;)

--- Slut citat ---

Dividend, tack för lyssning och feedback!  :)  En sommarvisa utan riktiga instrument blir i min ljudvärld lite konstig.  ;)

--- Citat från: equality skrivet 15.08.2008, 16:39:34 ---Trivsamt, gillar de akustiska instrumentljuden mer än syntarna men har alltid varit sån. Dragspelet gillas skarpt.

--- Slut citat ---

Equality, tack för lyssning och "observanta" öron!  :) Själv gillar jag att blanda och ge.

--- Citat från: Yllet skrivet 15.08.2008, 18:34:38 ---

--- Slut citat ---

Det är väl endå en melodika?

Trivsamt var ordet, men synthljudet går helt bort för mig

/Jon

--- Slut citat ---

Yllet, tack för lyssning och återkoppling!  :)

Förutom ett batteri med syntar är det faktiskt en Tin Whistle och mycket riktigt ett dragspel som hörs i låten. Det kanske var lite för mycket crossover men jag tyckte det var lite kul med sådana kontraster.  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion