Kontrollrummet

Knaster vid inspelning

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Jensa

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
Hej

Jag har precis köpt ett EMU 0404 USB ljudkort samt en pod xt för att kunna spela in musik på min bärbara dator. Det har fungerat bra tills nu då jag har fått lite problem med knaster i ena högtalaren. Det har även hänt att det hackar och sprakar när jag spelar upp mp3-filer, som om ljudkortet är överbelastat eller inte hinner med.

Jag har provat att byta gitarr, slad och även provat med hörlurar i stället för stereon som jag normalt spelar upp via, men det blir ingen skillnad.

Min uteslutningsförmåga säger mig att det är ljudkortet som det är fel på eller att inställningarna är fel någonstans. Men jag är amatör och kan inte så mycket, skulle vara mycket tacksam om någon kan hjälpa mig!


Utloggad Neko

  • Beatmaker
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 140
  • Jag hatar myspace
    • Visa profil
inte expert på just ditt ljudkort, men jag skulle misstänka att det rör sig om en latencygrej. Testa att höja buffersizen (eller latencyn) på ljudkortet. Du bör finna inställningar för detta under ljudkortets egen kontrollpanel.
Mixar och spelar in eget och andras material. Gör även gärna house-remixar.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Fyll gärna i lite mer info....om datorn belastas hårt brukar det kunna knastra när det inte hängs med l'ngre....hnder den även när du bara spelar upp ljud utan att ens ha nåt annat program igång?

Lyssna i lurar, finns problemet kvar?

trist det där,....
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Vilket prg spelar du in med? Har du ändrat till rätt drivrutin (ASIO)?

Vilken prestanda har din laptop?


Utloggad Fredrik Karlsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 325
    • Visa profil
Förmodligen en Latency grej men detta hände mig när jag spelade in på för hör volym oxå det märkliga var att ibland så lät uppspelningen bra och ibland så knastrade det!
Min musik på Myspace:
www.myspace.com/carsonscar