Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Imaginära slaget i Stockholm (Marsch i a-moll)
Dividend:
Uppdaterar med en liten trumpet och så var den väl färdig då :)
LÅTNAMN: March i Am
ARTIST/GRUPP: Dividend
GENRE: march?
LÅTLÄNGD: 3:25
KOMPOSITÖR: P-E Rosqvist
PRODUCENT: densamme
EV. MEDVERKANDE: -
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Light Head:
Tycker inte det är så kinseiskt!! Jag hade förväntat mig mycket lägre tempo och mycket mer moll!
Alltså inget fel i detta. Det är ett fint och pampigt stycke på ett återhållet sätt som ger ett bra "tryck".
Jag letar efter svagheter, men hittar snarare styrkor som jag vill lyfta fram. Melodin är grymt bra! Om man nu får prata om melodi i denna typ av musik?!? 0.30-0.45 är ett riktigt riktigt bra exempel! Där får melodin dessutom spela lite "fritt".
Det där plocket som kommer strax innan 2minuter (pizzicato?) är väldigt fint det oxo.
Kineskiskt, nej!
Nordiskt, JA!
Ops, glömde säga att det var bra som vanligt!
Dividend:
Ah, kul att det funkar! :)
Melodin/fanfaren gillade jag också tillräckligt för att orka lyssna på den oavbrutet i nån timme igårkväll :)
pizzcato-prylen funkar det med. Jag kunde önska mer dynamik på sina håll, men annars är det ju kul att du gillar det! ;)
Specilellt att det inte låter altlför kinesiskt ;)
Tack!
/Per
1up:
Två kommentarer bara? Jag fattar ingenting. På ett högkvalitativt verk som detta med markerade slag tågar folket igenom Stocks träckfyllda gator och torg, redo för strid!
Dividend:
Fan, du har genomskådat hela skiten :D Får döpa om den till Det fjolliga bergatrollets dans ;) (eller nåt)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida