Ocean m:
Låtskiss detta,jag är också lite kluven kring piano/bas/drums..Hittade inte riktigt rätt feeling i denna arr mässigt.Testade ett mera fartigt arr åt jazz/blues hållet som funkade bättre,men känslan i text och sång gick förlorad dessvärre..jag donar lite till..
Freddy:
Jo jag letade bland trumlooparna för att hitta nåt som funkade till denna,men jag gick bet.Lirade lite keys drums istället..inte riktigt rätt tänkt tror jag,så jag donar vidare då melodin funkar bra mot texten.Det är arret det hänger på..Jag trivs ju bäst i rock/blues fållan som du vet.Försöker igen,får jag inte till det så lägger jag ut en förfrågan om collab..
Clemens:
Jag funderade ett tag på hur jag skulle arra denna,inte riktigt nöjd i nuvarande form dock,så jag drar den nog en vända till i uppbyggnads läget.Saknar dock riktiga ideer åt vilket håll jag skall dra denna..Bort från blues fållan i vart fall.
Dividend:
Återkom gärna,jag skall arra denna vidare,det måste gå att få bättre flyt i låten,då melodin funkar bra mot texten..mera en arr fråga i vilken riktning jag skall dra det..
MaxB:
Här kommer det ideer - härligt! Jo jag håller med om att det styltar lite i arret.Denna har jag spelat många gånger ensam med ett enkelt gura komp och munspel.Fick ide´n i morse om att spela in den då det är över 20 år sedan jag skrev alstret..
Jag la sången och guran mot metronom först.Letade bland mina trumloopar men hittade inget som passade så det fick bli keys trumlir.Jag har en version med congas i bakgrunden till detta trumkomp som får det att flyta lite bättre.Dock är jag inte riktigt nöjd,så det måste bli nåt annat.Reggae säger du,intressant! Inte mina marker dock,vill du testa om du får sångfilen?
Vi kan ju köra ett collab om det funkar?
Visst sliter det lite här och där,men det är inte så farligt,mera att det saknas en fast struktur i trummorna..
Marr:
Tack marr,kul att du gillar det så här långt.Jag donar lite till med denna då melodin och texten går hand i hand,nånting i trummorna/basen gör det lite spretigt..Munspel skall det bli,och en vers till..
Yllet:
Nej jag tog cocktail kitet som följer med original ez:et..har inte Nashville..Vintage har jag,kanon nöjd med det!
Shuffle komp..Hmm...inte testat det,provar det till veckan.Dock ville jag inte köra mina vanliga blues övningar på denna.Jag testade ett annat arr i ett högre tempo och ett mer traditionellt 6/8,men jag tyckte att det ryckte sönder den fina melodin.Sen blev det lite plankning av "Learn your lesson",och då hade Wernis gått i taket

Jo soundet i låten är nog inte så tokigt,det låter rätt bra i bilen..
Till er alla:
Vad glad jag blir när ni ger mig så bra och fin feedback.Jag är medveten om att det var lättare sagt än gjort att arra denna.Det tog mig tre timmar på förmiddagen att få till detta,två och en halv av dom gick till trummorna och basen..
Nu har jag fått några bra ideer som jag testar till veckan.Får jag inte till det i en någorlunda bra version,så jazzar jag till det

Om ingen är sugen på ett collab..

Mvh
Micael