Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Kärlekens låga
Clemens:
Hej Mike!
Låter schysst...lite mer struktur så sitter den...kan bli bra den här :) ( Allt har nog redan sagts i utförliga kommentarer ) /C
Dividend:
Rofylld och trevlig start. Vill inte klaga på nåt speciellt, allt har nog redan sagts, som sagt ;)
Återkommer! :)
MaxB:
Skitfin låt!
Det är däremot något i denna version jag inte kan sätta fingret på, som verkar göra texten svår att sjunga.
Hur har du börjat? Gitarr eller sång eller trummor eller?
Jag kan drömma om att höra den i olika typer av låtar, en country & western. en reggae, en (you name it) för att få olika infallsvinklar på den.
Jag tror att jag inte blivit vän med trummorna i kombination med sången. Det är nånting som gör att jag skulle vilja höra en total nyinspelning av denna stämningsfyllda fina låt. Inte pålägg med flera instrument. F'låt men jag hinner inte analysera vad jag skriver det bara sprutar ut efter tre lyssningar.
Redigerat: kanske upplever jag att piano, trummor och gitarr ibland inte är så tajta som jag önskar. Kan vara det.
Marruschkka:
Finns väl inget att såga på det här...härlig melankoli, men saknar munspel såklart..det borde du lägga på mot slutet.
Bra text, fin känsla i pipan, som vanligt :D
Det blir kanon det här. Kommer igen!
/Marr
Yllet:
Fint.
Men varför de konstiga trumkompet? Hade det inte funkat med ett helt vanilgt shufflekomp? Känns lite stompigt nu, vill ha lite mer flyt i låten.
Är det ez nashville kittet du kör eller samplade vispar?
Mixen är dov o skön, det gillar jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida