Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Kärlekens låga
Harmonica mike:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 17.08.2008, 22:49:10 ---Trevlig ljudbild, högsta klass på ljud och mix. Du kan verkligen få till rätta soundet i dina inspelningar.
Basen är ute och cyklar rejält, det låter som någon som hoppat in på bas som lirar till en låt han inte hört förut. Sången är bra, och trummorna låter riktigt verkliga. Trumfillsen kommer dock in fel nästan varje gång.
Själva melodin och kompositionen faller inte mig i smaken, tycker den är intetsägande. Får nästan lite obehagliga dansbandsvibbar på verserna. Men sticket är bra.
Vad gäller arr så är det lite svårt att säga eftersom jag inte riktigt faller för låten, men svarsstämmor tror jag inte alls på. Men något saknas i instrumentväg. Jag tror en sologitarr med rejält med overdrive som tar en stor bredd i stereobilden skulle kunna komma in och köra några B.B. Kingräkor. Det skulle kunna ge låten en vitamininjektion.
--- Slut citat ---
Rattlet:
Jo jag försöker alltid att få till ett så bra grundljud in som det är möjligt.Mindre jobb då i mixeriet.Frekvensbestämmer man före så slipper man det negativa som eq gör med spåren.Jo basisten lyssnade på hårdrock,strax före vi lirade in denna :lol: :P
Skämta ba,inte min genre detta och jag lirar bas som en kratta.Men med lite träning så skall jag nog sätta den.Dansband,ja då var denna dag förstörd..
Jag får väl göra som alla andra dansbands musiker och garva hela vägen till banken då denna når
folket :lol: :lol: :P
Vi får se vad det blir av denna,jag skall snygga till den i veckan..efter att jag satt lite sång jobb ;)
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida