Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Kärlekens låga

<< < (8/10) > >>

mahan:
tJOU MICAEL!

Varit nån vecka på internetfri semester så  har inte hört tidigare verren av dett stycke. Men ett godbit kommer detta att bli, inte helt färdig ännu. Här e några ideér från Obbnäsguuben:

1. Här behövs ett intro, och ett intro med åtminståne acke och munspel!

2. Kolla virvelkaggespelningen (marchtrumman) , behövs den överhuvudtaget eller räcker det med kantslaget? Nu är marchtrumman väldigt otajt.

3. Basen måste du gå noggrannare igenom t.ex vid 0:28 - 0:33 där jag tycker att du inte ska spela A# utan kör enkel bas enligt ackord, hela vägen. Nu sticker det in lite jazzbasgångar som inte riktigt sitter i genret.......  min åsikt ;)

4. Så fattas ju munspelssoooolot helt klart! En hel vers kan du lägga till det.

5. Och stämmorna Micael! Här kommer dom att sitta störtsnyggt! Sätter en ide med stämmor i länken här nedan!
Mahans version med stämmor

Du har Micael ett jättesnyggt botten, så kom igen, lite jobb till så  har vi en ny toppen HM låt på KR! :)

Stort grönt ljus från Obbnäs, keep it going!

h.  johan

equality:
Härliga stämmor Mahan! Wellcome back mannen!

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 17.08.2008, 02:39:15 ---Härliga stämmor Mahan! Wellcome back mannen!

--- Slut citat ---
:D

MaxB:
Mahan med positiva vindar från öster, roligt att höra dina välstämda körstämmor.
Låten är definitivt intressant att tolka. Bra betyg till HM, alltså. 

Harmonica mike:
Hej Johan. Mobilsurf,så jag kan inte lyssna.. På första verren så hade jag vispar som var lirade på keys,lite över ambitiöst lirat dock.. Fillsen du hör nu är rester från det. Jag hann inte åtgärda.. Grund liret funkar. Nu har jag en stabil grund för att sätta ett solo och en vers till.Lite ackefills och en snyggare basgång så börjar det närma sig. Jag donar vidare med låten till veckan,det blir kul att höra vad du gjort..
Welcome back mate. Mvh Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion