Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Kärlekens låga
Wernborg:
ang. trummorna och spriten..... dåligt skämt.
för tight?? nej du. tänkte nog mer på dom helgalna fillsen du har pillat dit. Lät som en fyllesjuk pubtrummis som inte sett publik på flera år.....
som jag då iofs. Undrar hur det ska gå. Jag som har gig i höst för första ggn på flera år. Hoppas jag inte tokar till det :lol:
Harmonica mike:
Nya svar nice!
Yllet:
Själva grundkompet är nytt..4/4 med 6/8 feeling..Fillsen är resterna från visp spåret,så det kommer nya fills med bättre inramning i låten.Lite tatata-ta-tatata-ta på highat locket menar du?.Brummet,vet inte..? Kollar det,förmodligen guran,eller felspel på basen..Dock skall jag ta om den så då kollar jag vad det är som låter skumt.
Tokai:
Av misstag i ett stressat ögonblick så lade jag låten på färdiga,vilket den inte är..Trumfillsen är rester från ett spår tidigare då jag körde med vispar,men det var liite för ambitiöst lirat på keys..
Själva grund beatet funkar tycker jag,men fillsen blir åtgärdade.Nu först så har jag en bra grund att utgå från då jag skall lira ett solo,samt skriva en vers till.Funderar på att lira nåt fills aktigt på acke eller el guran..Jag hade piano tidigare,men det var inte speciellt bra eller rätt lirat..
Vidare så är basgången mycket riktigt lite för bluesig,så det kommer nytt till veckan.
Emulatorn:
Men tjenare MR Thomp! Ett tag sedan jag såg dig i mina trådar - kul! Bra synpunkter i arret,som jag tar till mig då jag spikar denna till veckan.
Wernis:
Jaha ja,point taken :) Jo fillsen är kvar från visp spåret,hann inte lägga in några nya så dom ligger över grund beatet som går i 4/4 med 6/8 feeling..Lite tatata-ta på highaten då och då kommer nog att förstärka grund kompet bra,samt mera genomtänkta fills.
Live lir,kul! Ensam eller med bandet? Jag körde ett brölloppsgig i sommar med lite playback å ackegura/munspel - det funkade bra.Lite rostig är man ju då det är några år sedan jag oxå lirade live.
Men det är väl som att lära sig cykla antar jag,har man lärt sig det så sitter det för evigt.Då är det värre när man skall köra tandem hoj,då gäller det att medpassageraren håller balansen eller takten om vi snackar band :D,det går säkert bra - Kör så det ryker!
Det hade varit kul att lyssna på..Spela in giget? Rätt enkelt med de små och smidiga lösningar som finns idag..
Till er alla:
Bra och värdefulla synpunkter i arr och lir,fixar till resterande till veckan.Ingen långbänk för denna låt..Mången tack.
Mvh
Micael
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.08.2008, 00:35:35 ---som jag då iofs. Undrar hur det ska gå. Jag som har gig i höst för första ggn på flera år. Hoppas jag inte tokar till det :lol:
--- Slut citat ---
En 7/4:a och mycket synkoper så är du hemma! Eller ett spontant trumsolo som exkluderar ettor är annars ett hett tips!
Harmonica mike:
--- Citat från: freddy skrivet 16.08.2008, 15:59:55 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 16.08.2008, 00:35:35 ---som jag då iofs. Undrar hur det ska gå. Jag som har gig i höst för första ggn på flera år. Hoppas jag inte tokar till det :lol:
--- Slut citat ---
En 7/4:a och mycket synkoper så är du hemma! Eller ett spontant trumsolo som exkluderar ettor är annars ett hett tips!
--- Slut citat ---
:lol: :lol:
Emulator:
haha, jafan, mycke nu. dröjer nog en stund innan jag är tillbaka på 100%-ig täckning av demolåtarna igen, men Im getting closer :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida