Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Kärlekens låga
equality:
Bra Micke! Låter mer harmoniskt i Östergötland nu också. Lyssnade inte så mycket på basen förut men hörs den desto mer och det hörs några feltoner (00:26, 00:30, 00:32 och några bluestoner som i mina öron inte riktigt passar) annars snyggt spel i löpningarna.
Harmonica mike:
Wernis:
Jo det blåa får stryka på foten då jag lirar om basen till veckan.Däremot tycker jag att sång pålägget idag stinker lite - rakare blir receptet,ungefär som jag sjöng på första verren fast en bättre tagning.
Trummisen och spriten..? Är det för tight lirat eller? Behåller det så här tills jag satt baseriet,så har jag en bra styrning att lira mot.Sliter det i takten så beror det nog på basen..Den är kvar sen förra verren.
Elgura ja,kollar upp det då jag satt grunden.Tänkte mig liksom ackegura på denna..Kan ju tänka om,nu känns det som läge för hammond när jag har styrt upp basen lite..
Equality:
Jo baseriet skall tas om och utvecklas lite.Lite mer glidningar tror jag på,men det är inte så lätt att sätta till denna genre,jag trivs bättre när det går fort av nån anledning :D
Kul att det börjar funka där nere i söder.
Mera kommer till veckan.
Stort tack till er båda för kommentarer,ser ut som om munspelarn är på väg åt rätt håll..
Mvh
Micael
Yllet:
Bättre trummor nu, men det skulle inte sitta fel med lite sufflekomp emellanåt, men det e mer flyt nu. "March-virvlarna" låter onaturligt... Men vad är det som brummar och låter ur ton vid 0:30? Återkommer på några ställen, är det gitarren som slår över?
/Jon
Tokai:
Har inte lyssnat på nån tidigare version så har inget att jmfr med.
Lite omotiverade trumfills, typ kantslag och trumvirvlar på samma gång.
Förenkla basen. Mer stadigt. Ja, hela kompet borde förenklas och med mer bestämdhet.
Sången är bra, fin känsla med rätta darren på rösten.
Jag saknar nåt som gör det lite mer spännande. Kanske nåt instrument, kanske en git 2 som lägger lite ackord som skapar lite intresse. Behövs inte mycket. Väntar med intresse på fortsättning...
Emulator:
först tänkte jag att det kunde va mer elände, skitigt och blues från magen.
MEN det är mer blus från hjärtat här. Lite enklare komp efterlyser ävenjag, och kanske en slidegura extra här o var.
bodenblues :)
nära färdig, lite lugnare trumfills !
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida