Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Kärlekens låga
Harmonica mike:
Hejsan svejsan gott folk.
Nu har jag fixat trumorna tror jag,samt lagt om sången.
Karl:
Jo jag har fått liite kritik på trummor och bas men trummorna kan vara åtgärdade nu..
Tack för ditt omdöme om min sång,det värmer gott.Dock tog jag om den idag,då den inte var riktigt hundra.. :) Kul att du gillar låten,mera skall det bli så småningom då jag har mer tid..
Wernis:
Hos min lokala musikleverantör..Den fanns i ett gäng olika tonarter.Metall,japp.Lite gällt sound i den då röret är smalt.Lite justering fick jag göra i munstycket för att den skulle funka att blåsa i.Det är en traditionell Irlänsk sak."Generation British made" för 75:- kan bli rätt fräck att kasta in i nån låt.Lite marigare än mina då det är sex hål,och således hela skalor över två oktaver.Tjuv tränat lite på den i sommar :)
Jag drar iväg en bild till din mail på måndag,hinner inte nu stress stress..
Mvh
Micael
oceanmusic:
Gott! Mycket bättre driv och känsla nu. :)
Satt och lirade gitarr till detta, kan tänka mig Wernborg läggandes lite räkor på denna kanske?
(mitt spel sög fett)
Dividend:
Håller med. Bättre driv, och jag börjar verkligen uppskatta låten här! Kanske snart även hantverket ;)
Seriöst, detta är och kommer bli riktigt bra! :)
Harmonica mike:
OC:
Kul att du tyckte det blev bättre.Trummor och piano var nog den stora boven..Dock ligger samma basgång som tidigare.Jag har lite ideer på den,men det drar åt jazz hållet med lite walkin´,vet inte om det kommer att funka,kanske i nån av övergångarna,vi får se.Nåväl,nu känns det som om jag har en bra botten att bygga vidare på.Vilka fills som skall in..Ja jag funderar på lite ackelir själv,men vet inte om jag fixar det..Då måste jag repa in nåt,och det lär ju ta nån timme :D Lättare att lämna bort det så blir det perfekt direkt.
Dividend:
Mången tack för det Per.Låten är ju en vacker liten sak.Det gäller att behålla den känslan i arret oxå,första verren var väl lite sisådär..men det tar sig.Jag tror oxå på denna,den har ju vilat i 20 år sedan jag skrev den.Nu har jag lite bättre möjligheter och färdigheter att sätta den på pränt liksom :)
Till er båda:
Tack för snabba kommentarer,skönt att höra att jag är på rätt spår.Mera kommer till veckan,så hang in there mates!
Mvh
Micael
Wernborg:
Nu är du på väg.
Men du måste ta ifrån trummisen spriten.
Elgitarr på detta som spelar stenhårda ackord unisont med kantslaget. Rätt mycket reverb på det.
Åsså var det dom blå :ph34r:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida