Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Kärlekens låga

(1/10) > >>

Harmonica mike:
Låtnamn: Kärlekens låga
Artist:Harmonica mike
Kompositör/text:Hm
Ev,medverkande:Nope,just me på bas,piano,gura samt hand knackade ez drums..
Genre:Visa
Format:mp3
Storlek:Inte mycket,relativt liten sak
Låtlängd:1.51
Tillverknings år:2008

Hej gott folk.

Slängde in lite mer traditionella trummor och skippade pianot..Lirar nog lite lätta fills istället på acke guran på nästa verre.Lagt om sången oxå..

Är jag på rätt spår med trummorna?

Givetvis så kommer det en annan basgång,mera soft mot detta(samma nu som på första verren).

Och körer samt förlängning skall det bli,men det får bli till veckan,jag hann inte mer än så här idag..

VERSION 2
Mvh
Micael

djonas:
Tjenare Hm!
Skön låt. Det som slår mig direkt är att det låter som du sjunger genom näsan i början...låter nästan som du är täppt i näsan. Det låter mycket bättre i slutet av låten, efter 1 minut låter det riktigt nice...kanske var en måndagstagning i början vad vet jag. ;)  :lol:
Annars är sången mycket nice...helt rätt för stämningen i låten.
Jag tycker om trummorna...de känns lite halvt ostrukturerade i bakgrunden vilket är helt rätt.
Basen låter gött förrutom någrta sura toner vid 0:29 och vid 0:32. Sen gör du nån blues grej vid 0:27. hade nog skippat den just där...det känns lite fel. Skulle hållt mig mer harmoniskt just där.
Piano och gitarr låter gött, både spel och ljud.
Munspel saknas helt klart här...där låter nu slutar borde ett skönt muspelssolo ta vid och sen avslutar du kanske med en vers till följt av refräng och sen ett litet outro så är du hemma. :)
Gött jobbat!
Mvh / djonas

Edit: Bra text!!

oceanmusic:
Skriver medan jag lyssnar: pianot tar för mycket plats, vandringen gör att mitt fokus flyttas från sången till pianot -> obra. Tror att det skulle fungera bättre med några långa ackord.  Däremot skulle du kunna fixa en brygga där pianot kan vandra iväg. Låten blir ju även längre. Sedan tycker jag att det finns någon slags osynk mellan trummor, gitarr och bas, svårt att beskriva bara en känsla. Ljuden låter inte heller riktigt som de befann sig i samma rum. Basen är lite vild ibland men den fungerar annars. Det var min åsikt om ljudet.

Låten då, den är riktigt bra! Bra text, gillar ditt sätt att framföra den. Föreställer mig Åsa på en andrastämma i andra vändan kanske?

Summa summarum, bra och kan med små justeringar blir alldeles förträffligt bra.  :)

Efter 15e lyssningen, mina åsikter ligger fast.

Harmonica mike:

--- Citat från: djonas skrivet 14.08.2008, 11:53:32 ---Tjenare Hm!
Skön låt. Det som slår mig direkt är att det låter som du sjunger genom näsan i början...låter nästan som du är täppt i näsan. Det låter mycket bättre i slutet av låten, efter 1 minut låter det riktigt nice...kanske var en måndagstagning i början vad vet jag. ;)  :lol:
Annars är sången mycket nice...helt rätt för stämningen i låten.
Jag tycker om trummorna...de känns lite halvt ostrukturerade i bakgrunden vilket är helt rätt.
Basen låter gött förrutom någrta sura toner vid 0:29 och vid 0:32. Sen gör du nån blues grej vid 0:27. hade nog skippat den just där...det känns lite fel. Skulle hållt mig mer harmoniskt just där.
Piano och gitarr låter gött, både spel och ljud.
Munspel saknas helt klart här...där låter nu slutar borde ett skönt muspelssolo ta vid och sen avslutar du kanske med en vers till följt av refräng och sen ett litet outro så är du hemma. :)
Gött jobbat!
Mvh / djonas

Edit: Bra text!!

--- Slut citat ---

Hej Jonas.

Kanon feedback du bjöd på! Anammar alltihop.
Sången,ja det är en tagning utan uppvärmning och då brukar det låta bättre en bit in i låten :D Fixar till det.Torsdags tagning halvsju på morgonen :lol: :P
 Basen,jo jag har ju mest lirat blues/rock på den sedan jag köpte den ifjol..Hade lite problem hur jag skulle lägga den på denna låt.Men jag skall ge den en chans till.

Låt längden,jo det skulle nog passa med ett munspels solo,eller ett jazzigt piano solo :) en vers till och en avslutande reff får det bli.

Mega thanx för superbra feedback!

Mvh
Micael

freddy:
Ja, men detta är inte så dumt. Du kan sjunga mycket bättre dock och jag vet att du kommer fixa bättre sång på slutgiltiga versionen. Gillar själva låten, tycker kompet känns lite "stolpigt" ibland, söker mer sväng om det går att få till. Sen gillar jag inte houseoftherisingsun-gitarrspelet, känns inte riktigt som det passar sig här, vanligt rakt komp hade jag nog gillat bättre.

Ser fram emot utvecklingen, bra grundmaterial som jag gillar. Lycka till!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion