Forum > Färdiga produktioner

Yllet - Lightyears away

<< < (2/4) > >>

equality:

--- Citat från: Yllet skrivet 13.08.2008, 19:12:52 ---Vad menar du förresten med 3:an, 3:e slaget i varje takt?

--- Slut citat ---

Ja, precis.

Wernborg:
Lite mysig låt.

Känns som att du inte har bestämt dig för hur låten går, rytmiskt sett. Lite halvt om halvt rak känsla ibland mot det triolbaserade kompet.

Hade den varit helt rak hade det varit en ballad i bästa Pink Floyd-stil.

Gillar låten och arret, men tycker den blev för glättig med sitt triolkomp.

max:
Japp, det tycker jag! Som sagt väldigt snyggt när det rena soundet kommer in men även samplingarna låter bra.
Refrängen är kanon, bra jobbat!

lnetzel:

--- Citat från: equality skrivet 13.08.2008, 20:53:56 ---
--- Citat från: Yllet skrivet 13.08.2008, 19:12:52 ---Vad menar du förresten med 3:an, 3:e slaget i varje takt?

--- Slut citat ---

Ja, precis.

--- Slut citat ---

Om man räknar 1/8 på blir det 3an om man säger att det är 2/4 takt... fast jag skulle ju vilja säga 2an och 4an i vanlig 4/4 fast väldigt långsamt så men att jag ens orkade skriva det där är underligt i sig. :wacko:

Men jag håller inte med. den stör inte mina öron.  Tycker detta låter kalasbra, långtifrån vad jag lyssnar på egentligen men det är lagom mycket dur så jag uppskattar det. Det är däremot ett annat ljud som ligger synkoperad som låter som att någon går på ovanvåningen. Jag var tvungena att ta av mig lurarna för att fatta att det var i låten:)

Emulator:
RIKTIGT bra. underbart. allt är bra utom trumfillset fösta gången l åten ändrar till något stick. skumt med trioler och raka komp. men jag tycker det funkar.

MEn du, med din klockrena ljusa stämma. på med lite ordlös ljus sång. "ooooo-oooo" vore klockrent.

Ren skall du ha regnsampliungar på detta. så är det bara.

älskar detta. verkligen SKITBRA

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion