Forum > Demolåtar
EMU: Sargad (cover av Nine inch nails "hurt") ver 3 080815
Wernborg:
Refererar också till "Allt som jag berör blir till skit i min hand". Inte så mycket schlager här va? Eller är det en motreaktion på den känslan.
Kul med tolkningar, men känns onödigt på nåt sätt att "slösa" en bra text på en cover. Äsch, jag vet inte...
Ska lyssna några ggr till innan jag vet vad jag tycker.
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 11.08.2008, 23:07:20 ---Riktigt, riktigt bra! Skulle själv aldrig våga mig på att tolka den kanske ödsligaste låten någonsin men Du har gjort det. Väldigt svårt men du är modig och kastar dig ut för stupet.
Jag tycker absolut du fångar originalets innebörd, åtminstone som jag uppfattar den. "Allt som jag berör blir till skit i min hand" - en slags variant av Kung Midas är helt enkelt lysande.
Glatt överaskad över att du har det sångliga uttrycket som också krävs för att framföra detta och kanske kan du finslipa det ytterligare men det är väldigt bra redan nu liksom pianospelet och där kanske försöka få med dissonansen där innan versen (A-E-A-Eb). Och inga excesser plze (03:24)! Tycker väl pianot kan vara mer dynamiskt - inte komprimerat. Mycket lovande och ser fram mot fortsättningen.
--- Slut citat ---
jo, dissonansen skall med....får inte till det riktigt... skall pianodrillarna bort alltså? mer rakt spel? har ett litet annat arr också, skall posta den varianten sen. lite tunga smällar och mörka svep.
Ja, sången skall tas om , och pianot också som sagt.
Tack förfeedback mannen, skitkul att du gillar grunden :D
--- Citat från: Wernborg skrivet 11.08.2008, 23:13:29 ---Refererar också till "Allt som jag berör blir till skit i min hand". Inte så mycket schlager här va? Eller är det en motreaktion på den känslan.
Kul med tolkningar, men känns onödigt på nåt sätt att "slösa" en bra text på en cover. Äsch, jag vet inte...
Ska lyssna några ggr till innan jag vet vad jag tycker.
--- Slut citat ---
ja..slösa en bra text. man kan ju göra en låt till? :D
nej, inte shclager. en av de bättre depplåtarna detta, man måste ju testa lixom....
återkom gärna :D
equality:
--- Citat från: Emulator skrivet 11.08.2008, 23:28:59 ---
jo, dissonansen skall med....får inte till det riktigt...
--- Slut citat ---
På videon tar han väl det bara som ett brutet ackord?
--- Citat från: Emulator skrivet 11.08.2008, 23:28:59 ---skall pianodrillarna bort alltså? mer rakt spel?
--- Slut citat ---
Nej bara där vid 03:24 tycker jag det känns liite överdrivet annars kanon!
Marruschkka:
Bra textöversättning, javisst.
Men det är uttrycket här jag verkligen gillar, känns trovärdigt och då går budskapet fram; har man ingen känsla kan man säja vad som helst utan att det lämnar avtryck.
Men du fixar känslan här med bravur :)
Sensuell röst du har, men det har jag sagt förr.
Kör hårt, fila till sången lite mer, så är du kung!
/Marr
Emulator:
--- Citat från: equality skrivet 11.08.2008, 23:39:53 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 11.08.2008, 23:28:59 ---
jo, dissonansen skall med....får inte till det riktigt...
--- Slut citat ---
På videon tar han väl det bara som ett brutet ackord?
--- Citat från: Emulator skrivet 11.08.2008, 23:28:59 ---skall pianodrillarna bort alltså? mer rakt spel?
--- Slut citat ---
Nej bara där vid 03:24 tycker jag det känns liite överdrivet annars kanon!
--- Slut citat ---
Ähupp! får kolla videon då antar jag :D
skall tona ner trudiluttandet där du nämner då, tack eq!
--- Citat från: Marruschkka skrivet 11.08.2008, 23:41:37 ---Bra textöversättning, javisst.
Men det är uttrycket här jag verkligen gillar, känns trovärdigt och då går budskapet fram; har man ingen känsla kan man säja vad som helst utan att det lämnar avtryck.
Men du fixar känslan här med bravur :)
Sensuell röst du har, men det har jag sagt förr.
Kör hårt, fila till sången lite mer, så är du kung!
/Marr
--- Slut citat ---
Tack marre...skall försöka få till sången :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida