Forum > Demolåtar

EMU: Sargad (cover av Nine inch nails "hurt") ver 3 080815

<< < (10/11) > >>

equality:
Svenska: Texten är fullständigt lysande och mycket mer originaltrogen i andemeningen än den andra svenska versionen jag hörde för en tid sedan. Pianot (och det skal inte vara mer där!) ligger närmre Cash än Reznor och saknar dissonansen i versen men samtidigt är det jättesnyggt lirat.
Sången är BRA! (hör du det?) men du måste få fram desperado-feelen i sista versen och det vet jag att du fixar.

Engelska: Få till samma uttryck från denna i den svenska och du är "hemma", om man nu kan säga så om en sån här låt med denna text?  :huh:  Jättesnyggt när du går upp en oktav på refrängen.

freddy:
Jag tycker nog den engelska är bättre i uttrycket, men det kan vara att det känns som "det ska vara så" med, på engelska alltså. Men den engelska känns bara som en cover, inte så kul enligt mig, även om det framförs helt ok.

Däremot gillar jag den svenska, med din text och så. Mycket mer eget och intressant på alla plan faktiskt. Tycker inte att den är lika uttryckslös som du framställer den nu heller, finns mycket där i denna version med. Men jobba på den svenska säger jag, det är där du har hittat en egen mustasch. Alternativt fucka up den engelska och gör något annat med kompet :D

Rock on

Emulator:

--- Citat från: equality skrivet 24.08.2008, 13:20:42 ---Svenska: Texten är fullständigt lysande och mycket mer originaltrogen i andemeningen än den andra svenska versionen jag hörde för en tid sedan. Pianot (och det skal inte vara mer där!) ligger närmre Cash än Reznor och saknar dissonansen i versen men samtidigt är det jättesnyggt lirat.
Sången är BRA! (hör du det?) men du måste få fram desperado-feelen i sista versen och det vet jag att du fixar.

Engelska: Få till samma uttryck från denna i den svenska och du är "hemma", om man nu kan säga så om en sån här låt med denna text?  :huh:  Jättesnyggt när du går upp en oktav på refrängen.

--- Slut citat ---

tack eq, jag håller med dig. men pianot skulle gärna få dissonanserna...skall försöka få till det, och det där med känslan. fasiken. kanske är att det blir för explicit på svenska eller något. skall jobba  på uttrycket..kul att du ändå gillar sången , skall försöka vänja mig...

tack!

--- Citat från: freddy skrivet 24.08.2008, 13:40:45 ---Jag tycker nog den engelska är bättre i uttrycket, men det kan vara att det känns som "det ska vara så" med, på engelska alltså. Men den engelska känns bara som en cover, inte så kul enligt mig, även om det framförs helt ok.

Däremot gillar jag den svenska, med din text och så. Mycket mer eget och intressant på alla plan faktiskt. Tycker inte att den är lika uttryckslös som du framställer den nu heller, finns mycket där i denna version med. Men jobba på den svenska säger jag, det är där du har hittat en egen mustasch. Alternativt fucka up den engelska och gör något annat med kompet :D

Rock on

--- Slut citat ---

Okej..skall slita med svenska versinen. har iof en mild pålklransvariant...men jaja, kianske postar för kuriosa.

Så, svenska it is then.

tack ska ni ha bägge!

Harmonica mike:
Tjena MR T.

Ja denna har man ju hört några gånger,men inte med svensk text..Mycket snyggt!
Sången då, ja jag tjuvlyssnade på första verren du la upp på denna..Avstod från att kommentera mest på grund av tids stress..

Nu känns det klart så nu är det fritt fram.

Klart godkänd sånginsats,mera än bra tycker jag.Du fångar känslan i låten mycket bra.Finns inget att såga på i denna,jag diggar vidare helt enkelt..Pianot oxå mycket snyggt!

Mvh
Micael

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 24.08.2008, 14:25:09 ---...har iof en mild pålklransvariant...

--- Slut citat ---

Intressant! Även om jag skrev nåt annat förut...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion