Forum > Färdiga produktioner

Nathalie - Don't even try cause you cant make me fall

(1/2) > >>

perrra:
LÅTNAMN: Don't even try, cause you can't make me fall
ARTIST/GRUPP: Nathalie Carlsson
GENRE: råkk än råll
KOMPOSITÖR: Perrra
PRODUCENT: Perrra
EV. MEDVERKANDE: Ludwig Tjernlund på alla guror
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Denna skrev jag för mitt Nathalie projekt.. visst passar hennes röst som fisken i vattnet till sånt här?

http://mirror.perrra.nu/Nathalie-Dont_even_try_cause_you_cant_make_me_fall_DEMO.mp3

Harmonica mike:
Hej Perra.

Fick fel meddelande på länken,,funkar inte :(

Trist,jag som ville lyssna - fixa!

Mvh
Micael

Harmonica mike:
Tjena Perra.

Andra försöket gick bättre. Låten då,jo men detta funkar på mig.Lite country rock ös.. :)

Hennes röst på detta,absolut - funkar hur bra som helst.Piano solot kunde ha varit mera utbyggt,lite banalt ackords lirande,dra iväg på några snygga räkor där och fixa slutet så har du den.

Mvh
Micael

perrra:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 11.08.2008, 08:54:04 ---Tjena Perra.

Andra försöket gick bättre. Låten då,jo men detta funkar på mig.Lite country rock ös.. :)

Hennes röst på detta,absolut - funkar hur bra som helst.Piano solot kunde ha varit mera utbyggt,lite banalt ackords lirande,dra iväg på några snygga räkor där och fixa slutet så har du den.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Yes.. det är standardlir på pianot där, i know :D gjorde det i all hast (och det låg kvar i det gamla projektet)
Men jag tycker gitarrerna blev lyfta rätt ok va? 
Har liksom NOLL koll på denna musikstilen, därför jag frågar :D

Tack iallafall!

/Perrra

Yllet:
Svängigt!

Men ska jag vara helt ärlig tycker jag inte hennes röst är självklar i detta sammanhang, lite tillintetsägande och ingen riktig countryfeeling, som jag hade förväntat mig efter din kommentar i början.

Gillar inte trumljudet, för mycket rumsljud (eller fel rumsljud väl själv) och så ligger de lite starkt. Sen hade sången gärna fått vara lite tydligare. Vänster/solorguran styröver lite i början på nåt ställe?

Pianot låter midi och borde spela ett fett solo istället för att bara lägga ackord i slutet, men jag förstår att detta bara är en demo.

Låten som helhet funkar helt klar och det svänger bra, funkar säkert kanon på dansbanan!

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion