Kontrollrummet

1up-Dansar

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

www.aurells.com/div/1up-Dansar.mp3

Enjoy my words ladies and gents. Some inner thoughts.

/1up


oceanmusic

  • Gäst

www.aurells.com/div/1up-Dansar.mp3

Enjoy my words ladies and gents. Some inner thoughts.

/1up

Vilket stämningsfullt alster!  :) Pianot, det snygga, för mina tankar till Satie. Gillar den diskreta mäktigheten som stråkarna står för. Som en stor fan av Midsomer Murders, väntar jag bara på ett ångestmättat skrik och lite ugglor.  ;)

Väldigt snyggt!


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Allt är väldigt bra och stämningsfullt, MEN! Det låter som om du har stoppat micken i munnen,, Nä nu var jag elak, men allvarligt. Det är så bra dynamik och ambienc i musiken så att du låter på tok för "pålagd", du smälter inte in så mycket som jag hade önskat.

För min skull kan du kanske testa att ge rösten lite lite lite rumskänsla som stämmer in lite mer med musiken? Inte att rösten skall låta som om du står på stora scenen på operan tillsammans med musikerna! Utan att ge rösten en liten känsla av rum.


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

www.aurells.com/div/1up-Dansar.mp3

Enjoy my words ladies and gents. Some inner thoughts.

/1up

Vilket stämningsfullt alster!  :) Pianot, det snygga, för mina tankar till Satie. Gillar den diskreta mäktigheten som stråkarna står för. Som en stor fan av Midsomer Murders, väntar jag bara på ett ångestmättat skrik och lite ugglor.  ;)

Väldigt snyggt!

Tackar! Blir glad att du gillar det.

Vem är Satie?



Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil
Allt är väldigt bra och stämningsfullt, MEN! Det låter som om du har stoppat micken i munnen,, Nä nu var jag elak, men allvarligt. Det är så bra dynamik och ambienc i musiken så att du låter på tok för "pålagd", du smälter inte in så mycket som jag hade önskat.

För min skull kan du kanske testa att ge rösten lite lite lite rumskänsla som stämmer in lite mer med musiken? Inte att rösten skall låta som om du står på stora scenen på operan tillsammans med musikerna! Utan att ge rösten en liten känsla av rum.

Tja! Tack för kommentar! Det blir säkert bättre om rösten spacas ut. Pulade lite fram och tillbaka med lurar igår, tyckte det lät bra då. Idag låter det väl inte fulländat förstås.


oceanmusic

  • Gäst

www.aurells.com/div/1up-Dansar.mp3

Enjoy my words ladies and gents. Some inner thoughts.

/1up

Vilket stämningsfullt alster!  :) Pianot, det snygga, för mina tankar till Satie. Gillar den diskreta mäktigheten som stråkarna står för. Som en stor fan av Midsomer Murders, väntar jag bara på ett ångestmättat skrik och lite ugglor.  ;)

Väldigt snyggt!

Tackar! Blir glad att du gillar det.

Vem är Satie?



Erik!   :)

&feature=related En av hans Gymnopedier. Dessa och Six Gnosienne är fantastiskt bra, tycker jag!


Utloggad 1up

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 379
    • Visa profil

www.aurells.com/div/1up-Dansar.mp3

Enjoy my words ladies and gents. Some inner thoughts.

/1up

Vilket stämningsfullt alster!  :) Pianot, det snygga, för mina tankar till Satie. Gillar den diskreta mäktigheten som stråkarna står för. Som en stor fan av Midsomer Murders, väntar jag bara på ett ångestmättat skrik och lite ugglor.  ;)

Väldigt snyggt!

Tackar! Blir glad att du gillar det.

Vem är Satie?



Erik!   :)

&feature=related En av hans Gymnopedier. Dessa och Six Gnosienne är fantastiskt bra, tycker jag!

Aaah, tack. Jo den här låten har man ju hört några gånger. :) Trevligt att du tycker vi har likheter i tonspråket!


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Ja. detta va...eget :)

Jag tycker nästan att sången kunde va riktigt kruttorr. som en kontrast. mixad så den ligger klistrad i hörlurarna, kanske lite åkandes mellan högtalarna.

Mästerligt piano. vackra stråkar. kanske låta stråkarna spela andrafiol (duh!) och sänka dem i volym. sista pianotonerna får gärna repeteras ut i ödsligheten ett par ggr.


skitkul att höra något från dig igen ettu´pp!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Kul grej...vad kallas detta? poesitalboksmusik.. :) varför inte en liten längre historia?...Snygg musikstycke! Blir det en fortsättning? /Clemens