Forum > Färdiga produktioner
Rebecca Hallberger - You will never see me again
Dividend:
--- Citat från: perrra skrivet 22.08.2008, 16:07:16 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 22.08.2008, 15:25:30 ---Bara för att min stämpel som forum-galning skall få en injektion:
Jag ser INGEN anledning till att posta i dina trådar Perrra oavsett hur kass musik du gör. Du postar så jävla lite i andras, eller i debatttrådar så det är ynkligt...
B)
--- Slut citat ---
Jag är mer aktiv i debatt trådarna än musikforumet, tex vst-instrument, effekter och Cubase.. men det postas inte så väldigt mkt .. Jag är sjukt aktiv på kontrollrummet dock men jag är kass på att kommentera låtar, och jag har ingen aning om varför egentligen.
Finns nog en rätt simpel anledning, att det postas så väldigt mkt musik som jag inte har en ANING om .. tex metal, hårdrock, ambient, konstig-pop (i mina öron) .. och varför kommentera om man inte ens lyssna på sån musik? och inte har en AAANING om hur sånt SKA låta, eller låter när man aldrig lyssnar på det i vanliga fall?
känns bara liksom onaturligt för mig att skriva "Detta låter skitbraaaa bra jobbat!!" .. låter ju bara töntigt när jag inte har en aning om hur det ska låta, eller om jag ens tycker det är bra.
När det börjar postas bra trance, house, dance, dance-pop, ballader, dansband... så ... skulle det varit annorlunda.
Du är ingen dancemänniska heller vad jag förstått? eller electromänniska överhuvudtaget väl? eller har jag fel nu kanske :unsure: :wacko: .
Oavsett.. jag har blivit påhoppad många gånger angående detta men jag hoppas du förstår att det är av en anledning jag inte skriver.. tycker jag nåt låter PISS här.. av en genre jag inte kan nåt om, då väljer jag hellre att hålla käft än att skriva ut att "detta låter för jävligt i mina öron" .. är du med? :)
Ta inte det nu som att 99.9% av alla låtar låter förjävligt.. inte så jag menade utan mer att merparten av dom postade låtarna är av genres jag inte pallar, klarar av, förstår eller KAN.... det är mitt svar tror ja ..
Mvh
Marcus
--- Slut citat ---
Ok, sant att dina inlägg ofta inte är så "jättebra" när du väl skriver i sådana trådar. SJälv är jag inte specielt grym på att kommentera gitarr-baserad pop heller, i och med att jag inte gör sån musik själv. Men isåfall kan man ju skriva om sitt intryck, eller vad fasen som helst (som inte är värdelös kunskap för trådinnehavaren)?
Jag menar, jag vill inte att du skall sticka från forumet, eller nåt. Du gör faktiskt bra musik av det slaget du sysslar med! Men jag fattar inte varför jag skall kommentera det när du inte kommenterar annat så ofta? Att skylla på att musikstilen inte passar är ju egentligen löjligt, så JÄKLA svårt att komma på nåt att skriva är det väl ändå inte? Man kommenterar ju efter förmåga..
Mitt inlägg kan tolkas osm ett påhoppp, men är nog mer menat som "Vad? fan, fattar inte..." eller nåt.
perrra:
herregud.. jag skrev tom att jag INTE menade att 99.9% låter skit, om ni läser ordentligt.. men jag tänker verkligen .. VERKLIEGN inte kommentera låtar jag inte fattar ett jävla skit av .. att det är svårt att förstå ???
Att en hårdrockare , metalsnubbe går in och kommenterar en Proggresive Trancelåt eller en Happy rave låt tex... är det inte ungefär samma sak ? ...
Kan inte kommentera nåt jag inte har en aaaning om ju?
Annars skulle det låta konstigt..
Jag går inte in och kommenterar att naaaah.. fan gitarren va på tok för distad i din metallåt och trummvirveln låter för vass, när jag inte har en aning om HUR det egentligen ska låta i MUSIKSTILEN..
hahaha.. förstår ni ?!?!?!?1
Emulator:
jag trodde att ironin i mitt inlägg gick fram kristallklart :)
perrra:
Ok, sant att dina inlägg ofta inte är så "jättebra" när du väl skriver i sådana trådar. SJälv är jag inte specielt grym på att kommentera gitarr-baserad pop heller, i och med att jag inte gör sån musik själv. Men isåfall kan man ju skriva om sitt intryck, eller vad fasen som helst (som inte är värdelös kunskap för trådinnehavaren)?
Jag menar, jag vill inte att du skall sticka från forumet, eller nåt. Du gör faktiskt bra musik av det slaget du sysslar med! Men jag fattar inte varför jag skall kommentera det när du inte kommenterar annat så ofta? Att skylla på att musikstilen inte passar är ju egentligen löjligt, så JÄKLA svårt att komma på nåt att skriva är det väl ändå inte? Man kommenterar ju efter förmåga..
Mitt inlägg kan tolkas osm ett påhoppp, men är nog mer menat som "Vad? fan, fattar inte..." eller nåt.
[/quote]
Jo.. sant.. man kan ju kommentera känslan man får för låten iofs, det har du rätt i.
Men jag vill gärna inte fördjupa mig i genres jag inte lyssnat på någonsin, som tex metal där sångaren skriker så man inte kan höra en enda fras ur en vers tex... jag stänger alltså av en sån låt innan han hunnit skrika (sjungit) in föra ordet i vers 1...
Och då kan jag inte kommentera "oj, fan .. jag hör inte ett jävla ord av vad du sjunger, SJUNG OM" ... för jag vet att det finns en musikstil som SKA låta så, och ja jblablabla .. du fattar :)
perrra:
--- Citat från: Emulator skrivet 22.08.2008, 16:17:19 ---jag trodde att ironin i mitt inlägg gick fram kristallklart :)
--- Slut citat ---
haha oj... ok.. jag fattade inte det på riktigt haha :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida