Tack Jocke, Mahan och Perra för lyssning, tips och kommentarer.
Jocke:
Skära bas på Elvis brorsa skulle kunna göras. Min lyssning är ju inte så avancerad, varken högtalare eller öron så jag hör inte att det skulle göra nytta men jag ska kanske testa det, då jag hinner. Gitarren på slutet ligger mycket högre i volym (om det är det du menar med nivå). Jag vill ha det så. Tänker på hur Kenny Håkanssons gitarr nivåmässigt kunde ligga så, då jag hörde Dag Vag spela på musikfester på 70-talet. Jag minns precis...
Mahan:
Ja, jag tror också det skulle låta bra med lite reverb, lite rymd, som om det vore en liveinspelning. Men jag tror jag gillar den här "torra inspelningen i köket-typ" mer. Har inspirerats mycket av Theresa Anderssons genommusikaliska avspända attityd till den inneboende musiken i kroppen och knoppen. Lyssna gärna och låt dig förföras:
http://www.myspace.com/theresaanderssonmusicHon förförde mig och Eko på Mosebacke i somras
Vad är backslash förresten?
Perra:
What can I say? Tnx!
Leendet uppskattar jag. Själv har jag svårt att stå still då jag lyssnar. Jag gungar gärna fram då jag lyssnar på kombinationen trumloopar, basspel och gitarrer och orgeln, - som kom in i ljudbilden efter HM kommentar tidigare.
Från två personer har jag fått kommentarer om att jag borde ta bort Speedy-rösten i början...
Jag funderar på hur det skulle bli att lägga in samma gitarrljud som spelar på slutet av låten, istället för Speedy-rösten innan första versen och kanske spela den ett längre parti på slutet. Låten är ändå ganska kort nu (3:16 tror jag)
Får se när det blir tid att göra mer på låten. Än en gång tack till Tokai, som banade väg för den här.