Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Living on a tugboat

<< < (2/9) > >>

Eddi:
 :D Jo chakaboom passar nog bra och den där råttan också. Jag har lite svårt att höra vad du sjunger verkar vara mer ord än du hinner med på vissa ställen. Den går lite för mycket på tomgång på slutet - men du hittar säkert på något skoj även där.

Det där med basen var bara skämt om några år kanske :rolleyes:

Eko

Jocke:
Det här kan nog bli kul - jobba på!  ;) Schysst stativ, alltid kul med lite annorlunda lösningar. Men, hade det inte varit billigare med ett vanligt? Fast inte lika kul, klart. Det behövs stadiga grejer. Har själv problem med att balansera kondingen längst ut på bommen - labbar med kamerastativ nu så får vi se om det kan förlänga livet på den lite...  :rolleyes:

/Jocke

Harmonica mike:
Tjena Maxen.

Lyssnar på tvåan.Jo men visst,glatt sväng i denna! Kanske en hammond som fyller ut lite mot guran då jag upplever kompet lite ensamt.Det vore snyggt med lite utfyllnad,lite linjer från en hammond orgel tror jag skulle passa låten/genren perfekt.Hade jag haft tid så skulle jag lirat lite åt dig..Men har du lite tålamod så kan jag slänga in nåt på nån dag..

Mvh
Micael

MaxB:
Ja, definitivt ska det vara orgel med. Jag tror jag vill lägga orgeln själv.

Light Head:
Först tänkte jag,, "va tusan e dätta..." men det rättade snabbt till sig när jag insåg att detta inte är någon syntpop.

Det svänger på som bara den! Kom att tänka på Manu Chau. Lekfullt och inspirerande. Kanske är "bom chacka" lite för använt och uttjatat? Försök hitta något annat så skall du se att detta blir bra! Dock så hakade min 6-årige grabb på direkt! "Bom chacka bom chacka bom bom boom"

(Om du lägger in ett synt-"bingggg" genom hela låten så har du en Manu-hit??)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion