Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Living on a tugboat
Jocke:
Jag kan naturligtvis inte garantera att det är 100%. Jag har byggt mina monitorer själv och kalibrerat dom på plats där jag använder dom. Materialet och komponenter gick på nästan 8kkr. Sen är jag ju helt hopplös! :( När det inte gick att komma längre revjag ner allt och började om... Phuuu :huh: Vet eg inte vad det skulle vara bra för? Men de är hyggligt raka iaf.
Ser fram emot ver 7! ;)
/Jocke
MaxB:
Tack Jocke att du hjälper mig på traven. Mina grejer är simpla och jag försöker så gott det går.
Det är ovärdeligt att få input från andra, som både har bättre grejer och bättre lyssningsvana.
I version 7 har jag dragit ner basen och trummorna och dragit upp akustiska kompgitarrerna och sologitarren på slutet. Har inte eq:at efteråt den här gången. Har också ändrat lite i texten. Istället för det patetiska: "She's the woman of my life" är det nu "one of a kind". Känns inte så larvigt eftersom hela låten har en så pass seriös framtoning i övrigt. :wub:
Sologitarren på slutet har fått låna samma Voxengo-eko som Elvis brorsa lånade innan.
Jocke:
Vi behöver alla lite hjälp på traven! :) Feedback är ju ju viktig även för musiker som lever på sin musik - annars blir det inte vare sig smör eller bröd. Viktigast är ändå att man har kul och det hörs verkligen att du gillar det du gör! :) Det här direkta som finns i Tugboat ska du vara rädd om. Jag har själv en tendens att peta för mycket i mina grejer och det vill kanske bli lite "stelt".
Om jag ska ha några synpunkter så kanske du skulle skära basen (bara en aning) på "Elvis" och jämna till nivån på gitarren i slutet (kanske limiter). Å andra sidan är det en otroligt charmig låt som den är och ambitionen kanske inte ska vara att allt ska bli perfekt?
Tummen upp! Det har hänt en hel del med den här sedan det första trevande försöket!
/Jocke
mahan:
Tjou MaxB!
Läckert rullande låt detta! Lite smått mer reverb med backslash kunde göra detta mer levande, nu är det lite mycket torrt restaurant rummigt.... ;)
Så lite mer beachreverb, vibbar att man verkligt står ute på stranden kunde lyfta detta ännu mer!
Bra jobbat MaxB!
hy. johan
perrra:
Haha.. du är så jävla grym!!
FAn detta är med STORT leende på läpparna jag lyssnar ..
Vet inte vad jag ska säga, jag tycker det hööörs att det är med massa glädje du skrivit och gjort detta projekt!
Och det smittar av sig ..
Pro Prod... ;) :wub:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida