Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Living on a tugboat

<< < (3/9) > >>

MaxB:

--- Citat från: Light Head skrivet 11.08.2008, 10:35:53 ---Först tänkte jag,, "va tusan e dätta..." men det rättade snabbt till sig när jag insåg att detta inte är någon syntpop.

Det svänger på som bara den! Kom att tänka på Manu Chau. Lekfullt och inspirerande. Kanske är "bom chacka" lite för använt och uttjatat? Försök hitta något annat så skall du se att detta blir bra! Dock så hakade min 6-årige grabb på direkt! "Bom chacka bom chacka bom bom boom"

(Om du lägger in ett synt-"bingggg" genom hela låten så har du en Manu-hit??)

--- Slut citat ---

"Boom chaka..." är redan använt så klart. Men det satt så klockrent rytmiskt då jag, efter version 1 lyssnade på min sång och inte hörde vad jag sjöng. Det lät som Boom chaka boom... helt enkelt.

I ver2 upprepas det fyra ggr (det är för mycket) men jag har tänkt att det ska repeteras två gånger innan ny sångvers - eller ännu hellre innan nån toastning. Tror dock inte jag hinner med att toasta på engelska. Sexåringar ljuger inte! Tack för att du skriver det, han hakade på direkt. Jag tror att vi alla är små sexåringar inombords.  :)

oceanmusic:
Trevlig liten "gunglåt"!  :)

Ovanligt innovativt sätt att använda ett laserstativ dessutom, uppskattas!  :D

Är det "riktmiken" som sitter på den?

MaxB:
Nope, det är B1:an, "but you got a point" där...

Om jag inte använder stativet till laservattenpasset som ger en prick långt bort
borde jag använda AKG C 569 EB som är Hypercardioid, det låter logiskt.

MaxB:
Jag undrar om låten någonsin blir klar - det gör ont att ha ont om tid till musiken - och då jag får tid spånar jag mest. Har fortfarande ingen vettig text men har tänkt leja bort den detaljen till nån annan.

http://boom.shivas.se/music/MaxB_LivingOnATugboat_ver3.mp3

I den här versionen har jag en lite annorlunda approach i texten med bara två
Boom chaka boom - Chaka boom boom boom efter varandra och jag har hämtat en D E A F#m-sväng från version 1. Sen dök det upp en körsväng som överraskade mig (inspirerad av Theresa Andersson från Mississippi).

Men ska låten sluta så här eller är det ett antiklimax-slut?

Yllet:

--- Citat från: MaxB skrivet 12.08.2008, 23:37:53 ---Jag undrar om låten någonsin blir klar - det gör ont att ha ont om tid till musiken - och då jag får tid spånar jag mest. Har fortfarande ingen vettig text men har tänkt leja bort den detaljen till nån annan.

http://boom.shivas.se/music/MaxB_LivingOnATugboat_ver3.mp3

I den här versionen har jag en lite annorlunda approach i texten med bara två
Boom chaka boom - Chaka boom boom boom efter varandra och jag har hämtat en D E A F#m-sväng från version 1. Sen dök det upp en körsväng som överraskade mig (inspirerad av Theresa Andersson från Mississippi).

Men ska låten sluta så här eller är det ett antiklimax-slut?

--- Slut citat ---
Haha rolig låt, kändes helt oväntat och rätt när allt drog igång. Det svänger ju! Lite doa-körer hade suttit fint.

Me like

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion