Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake, David Rönnlund & Egghuvud - Leksands skänklåt
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Leksands Skänklåt
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake/David Rönnlund/Egghuvud
GENRE: Folk-progg
LÅTLÄNGD: 3:35
KOMPOSITÖR: Trad
PRODUCENT: Rattlesnake
EV. MEDVERKANDE: David Rönnlund fioler & Egghuvud sologitarrer
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3
Sommaren 2007 hamnade jag på en spelmansstämma där Kebnekajse spelade. Inspirerad av deras Barkbrödslåten började jag fundera på hur Leksands Skänklåt (från Jan Johanssons "Jazz på svenska") skulle ha låtit i deras tappning.
Som låten utvecklades efter Egghuvud och David hängde på, växte en livekänsla fram som om detta vore inspelat på en stämma någonstans. Lite publikljud för att tydliggöra det hela (är också en del ljud från en restaurang, nåt bestickklirr hörs väl... :P).
Slutet är lite nedtonat för att ge plats att radioröstens lite torra "vi hörde Eggmanslaget i en inspelning från Mårtsbo hembygdsgård. Och nu blir det trafikinformation."
Just for fun. Men synpunkter på allt uppskattas alltid. :)
Harmonica mike:
Tjabba Boys.
Fan vad kul lyssning,bra spelat överlag.Gillar det svenska vemodet i denna.Publik och radio rösten höjde detta.Då drog jag på smilbanden,dessvärre kan jag inte hjälpa er med mixeriet då jag fått för mig att jag skulle ratta lite i mina monitorer så nu vet jag varken upp eller ned.
Som jag nu har rattat in dom så låter det dock väldigt basigt,men ta det med en nypa salt tills nån annan går i samma tankebanor..Att man aldrig kan hålla fingrarna ifred :ph34r:
Annars låter det bra och faktiskt "live" om låten - så där har du rattat rätt rattlet..Alltså rätt rattat rattlet :D
Mvh
Micael
Wernborg:
Tydliga Kebnekajse-vibbar helt klart. Bra jobbat.
Snygg spelat och arrat också. Trevligt.
Jag fattar inte var radiorösten är :wacko:
Rattlesnake:
HM
tack för bra feed, och attans vad snabb du var att recencera denna!
Hoppas det löser sig med dina monitorer. Jag tror inte att denna mix är särskilt basig.
Wernborg
Tacktack! Har du också koll på Kebnekajse? Mest mysko tycker jag är reggae-snubben de har på congas!
Radiorösten är imaginär, jag har inte hört den heller förutom i mitt huvud. :P
oceanmusic:
Det tog 50 sekunder, sedan var jag såld! :D Vemod möter samarbete! Ball låt, ballt framförande. :) Är särskilt impad av trummorna! ^_^
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida