A1:an Thnx. Phoebe Snow känner jag inte till men får kolla upp. Duett kanske vore nåt men antagligen lättare att fixa till live än på internet. Tycker det känns så när jag ibland sjunger med döttrarna. Men visst om texten innehåller nån form av dialog och definitivt hamnar den då i musikalgenren vilket jag är tveksam till. Kul att det gillas. Hörs mannen!
asti: Kan tänka mig att försöka gasta på denna om mer utvecklat arr än om sparsmakat vilket kräver en solist av en helt annan kaliber. Med mitt begränsade omfång bir det knepigt med tonartsväxlingarna. Intressanta förslag. Tar med mig dessa, tack!
Light Head: 
Håller med dig, trots en massa ackord vill man att det ska variera mer och kanske en refräng eller tidigare stick skullle behövas. Ståbas ingår nästan i min standardsättning numera och kan inbjuda till nya vändningar. Tnx.
max: Kul att den verkar funka som låt. Bra tankar som jag tar med mig. Tack!
Wernborg: De galna idéerna är oftast de mest intressanta. Portugisiska är vackert och musikaliskt språk. Hörde en Sting-låt just på detta språk och det var mer intresseväckande än originalet på engelska. Fantasin sätts i omlopp pga att man inte förstår texten, iaf inte jag. Desafinado är en milstolpe i populärmusiken. Tror t o m att den låg på Kvällstoppen på 60-talet. Stan Getz saxsolo är oförglömligt. Tyvärr funkar inte din youtube-länk och låten tillhör ju absolut den musikaliska allmänbildningen. Ska se om jag kan fixa en annan länk. Babelfish har jag inte en suck om vad det är. Översättningsprogram? Spännande. Vill komma ur musikalfållan men vet inte riktigt hur. Kanske det ger sig med bossa-komp? Tack för riktigt bra input!
Eko: Bredd vet jag inte, snarare ett utryck för musikalisk virrpanna och obeslutsamhet. Kul att du gillade Lazy men den skulle behöva spelas om med mer levande trummor bl a. Jo, annat arr och sångare krävs. Thnx!
karl: Kan vara bra att försöka lämna det konventionella tänket med vers-refr-vers-stick osv även om jag har svårt för tänka i andra banor. Jo, jag vet sången men fixar inte lyftet till E-tonarten där. Gospelkör låter fräckt. Bra synpunkter!
Harmonica mike: Stort tack Micke! Måste dock till en annan vokalist som sagt.
Rattlesnake: Väldigt fint beröm från en person som fixar att skriva klassiska, symfoniska verk... Thnx men mycket, mycket återstår. Hammond hade jag själv i tankarna. Tar med mig dina förslag.
Yllet: Suveräna råd om sång! Borde finnas med i Wikin. Jättebra synpunkter i ö. Tar med mig dessa. Jättetack Jon!
Oceanmusic: Mycket glad att du gillar detta! Basliret kanske jag kan återkomma till som sagt. Thnx Ocean!
Inetzel: Välkommen hit! Kul att du ville göra ett nedslag i denna tråd. Tom Waits är en verklig ikon och hans arr är ju sanslöst originella och välfunna. Daniel Johnston vet jag inte om jag har hört men måste naturligtvis kollas upp särskilt som hans namn nämns i samma mening som Waits. Håller med om att det instinktiva inte alltid är det bästa men med bara piano ställs väl väldigt höga krav på sången? Thnx!
Clemens: Hornsby gillas starkt! Svårt att hinna med ny version i helgen men hoppas på nästa. Bra input från en verklig synthmäster! Thnx!
Åsa: Skulle behöva din tonsäkerhet för denna. Kul att du tror på min vox iaf... Ser fram mot ytterligare co-lab och har lite i bakfickan om inte Peter hinner före...