Forum > Demolåtar
equality - confidence - hur gå vidare?
Aettan:
Låter helt enkelt bra som det är kanske iofs lite mer rums sound/brilians på pianot. Som jag ser det så finns det bara en väg att gå om du ska lägga på mer och det är dom traditionella stråkarnas väg men det blir fint så varför inte. Sen tycker jag att det här blir en riktigt super helbra duett så fråga nån av damerna här. Om texten ändå inte är klar så varför inte smaka på tanken i alla fall. Om du tränar på dom låga och dom höga eller helt enkelt ändrar dom så blir det här en klassiker i den här gengren inget snack om saken. Jag hör lite Phoebe Snow harmisar i den här, jäkla vacker låt minsann. Ha det bra vi hörs
asti:
Hej Mikael!
Fin låt detta! Jag har ju lyssnat på början av detta tidigare, som du vet.
Tror att ett sparsmakat arr passar bäst. Inga trummor och kanske heller ingen bas.
Kan tänka mig att i st f stråkar lägga på blåsbakgrund (tromboner) i valda partier. Lite som i En vilja att förså. Hellre nylonsträngat solo än elgitarr. Tycker din sång i början är bra, den kan du säkert få till själv! Lycka till!
Peter.
Light Head:
Låter riktigt trevligt, dock vill jag att det händer lite mer. (Vet inte vilken tid, använder den player som finns på länken)
Vispar skulle vara helrätt, men ståfräs, eh, ståbas menar jag, skulle definitivt lyfta detta till helt andra höjder!
Inget större problem men tonsäkerheten på sången är lite si och så i bland.
Grymt skön låt!
max:
Härlig låt!
Riktigt snyggt spelat på pianot, och sången tror jag kan bli kanon med din röst. Jag hade nog velat höra den mer som en laid back jazzlåt och inte så mycket åt musikalhållet. Kanske en ståbas och lite vispar som någon skrev. Kanske även en jazzig gitarr som fyller ut lite grand?
Ser fram emot att följa den här låten, kommer blir riktigt bra tror jag!
Wernborg:
Jättefin låt. Antonio Carlos Jobim dök upp i huvudet här. Lite lättare komp, mer linjer på piano och ett lätt stråkarr till (Stajo kanske?). Ett soft bossakomp.... mmmm. Sen sa du det själv, en annan sångare. Fan, kör hela texten genom Babelfish och joddla in nåt på portugisiska direkt vetja.
Lagom flummigt inlägg idag. :ph34r: Men, riktigt bra material här.
Lite inspiration från en riktig höjdarplatta "Antonio Carlos Jobim - The composer of Desafinado plays"
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida