Forum > Demolåtar

equality - confidence - hur gå vidare?

<< < (7/8) > >>

equality:

--- Citat från: Emulator skrivet 19.08.2008, 13:23:04 ---Damokles svärd,  Akilles häl, Napoleons Waterloo (fan, va det han? ) och Eq's mobiltelefon.

:D

--- Slut citat ---

:D :P
--- Citat från: egghuvud skrivet 21.08.2008, 13:55:08 ---Jag tycker nog att den är ganska fin som den är. Ett par sångtagningar till med lite bättre sångljud och möjligen lite mer diskantregister på pianot så har du en färdig låt.
Risken med att plöstligen jazza till det med ståbasar och trummor är att den där nakna känslan går förlorad. Paino och sång = snyggt!!  :)

--- Slut citat ---

Tack Eggh...! (Bär mig alltid emot att skriva ut hela ditt totalt missvisande nick. Inte nu för din trevliga kritik utan för alla tänkvärda inlägg i ö som jag läst.) Jag är beredd att hålla den avskalad men samtiigt frestad att lägga på något ytterligare och kanske är det möjligt utan att tappa det du framhåller?  :unsure: Förtvivlat tajt med tid här att den får ligga i sumpen ytterligare en tid.  :rolleyes:

Dividend:
Naket är bra.

Låten är bra och bra sång, men tycker det får en pop-feel med pianot som tuggar 1/4-delar. Iofs är det kanske pop-feel du eftersträvar. Inget fel med det. SJälv hade jag gillat nån cello som spelar nåt enkelt, kanske mer kul pianospel och simpla dämpade trummor, bas. flöjt hade kanske funkat också :P

Annars gillar jag det! ;)

mahan:
Tjou EQ!

Nu vet jag inte exakt vilken version och vilken sångare jag lyssnar på, men det som bredxer ut sig i mina öron låter försträffligt, just  :wub:
Denna låt låter väldigt färdig för mig, och jovisst, här kunde man knacka in trummor och fläskgitarrer men........... det gör inte låten bättre tycker jag, simplicity is goood!

Lite klarare pianosound kanske och lite "puff" limiter på sången (nedre registret) så sitter detta perfectus! :)
Gillar det enkla och så gillar jag din röst, vet inte riktigt varför du söker nån annan vokal till detta? Lite mer tagningar och du får den att sitta!

h.  johan

equality:
Dividend: Jag vet inte riktigt vilken feel jag eftersträvar, jämna fjärdedelar kommer väl, i brist på fantasi, per automatik härifrån. Instrumentföslagen låter alla klart användbara från min horisont. Tnx Per!
Mahan: Tjou! Det är jag som sjunger. Skall testa med annat piano. Jätteglad att du tycker det funkar såhär!  :wub:

cykeln:
Detta är så bra!
naket , enkelt, väldigt vackert
Tycker det finns lite Sting-känsla i harmonierna - den lite jazziga touchen
Pianogångararn lite av Bridge over troubled ..
Bra, innerlig och nära röst - suveränt ljud
Rösten spricker på ett par ställe lite som Numminen - tar bort lite av stämningen

Hur gå vidare? Det behövs inte mycket. I mina öron låter det klart.
kanske en sån där ståbas du brukar lägga
Mot slutet ev lite Tom Waits tromboner?

En arbetskamrat stack in huvudet med stora lyssnaröron och undrade vad som spelades
En internetkamrat sa jag - oj, det är så bra! sa hon.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion