Forum > Demolåtar
equality - confidence - hur gå vidare?
oceanmusic:
Har lyssnat mer, mycket mer och står för min åsikt att en komplettering med en laidback ståbas och ett återhållet vispspel skulle kunna föra låten vidare! Gillar din sång mer och mer, passar alldeles utmärkt till detta även om jag kan hålla med om yllet om litet kvinnlig inslag här och där.
Låten i sig är så tokbra helt enkelt! :)
lnetzel:
Bara för att komma med en annan vinkel av det hela. Det instinkitva känns ju som att pampa till det med Stråkar eller eventuellt göra som andra skrev, jazztrio joxet... så... varför göra det, det är ju uppenbarligen förutsägbart och dessutom försvinner låten i arret.
Tycker du skall göra det lo-fi istället för det skulle funka med låten tycker jag. Men så har jag ju lyssnat väldigt mycket på Tom Waits och Daniel Johnston sista tiden också:)
equality:
En får tacke för många bra tips. Efter en del vin under västen fixar jag inga bra svar just nu :P men det kommer och sista versen låter för j-ligt. Thnx! Återkommer! :)
Clemens:
ja...många kluriga harmonivändningar vilket gillas..finns ju många sätt att arra på..jag skulle ha testa en snygg djup och mjuk moogbas :) + skitig orgel..kanske lite Bruce Hornsby prodd med lite mer figurer i pianospelet....sista uppgången på sången är skitbra..något svajig sång men den skall väl göras om antar jag.. när kommer ny variant?
Åsa:
Fin låt! Jag tycker om det här, och jag gillar din röst! När du tappar så känns det som om det beror på att du helt enkelt börjar tänka för mkt..? Den här sätter du fint snart, ingen tvekan om den saken.. du har en väldigt behaglig röst så byt inte bort sångaren på denna låt :)
Vill du ha nån lite körstämma här och där så vet du att det bara är att hojta till ;)
Fortsätter följa låten, en bas och lite mer som sagts så är det klart!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida