Forum > Demolåtar
equality - confidence - hur gå vidare?
Eddi:
Vilken bredd EQ! Var inne och lyssna på dina andra - Lazy tror jag den hette kändes väldigt bra bland andra förstås. Och så nu Confidence - mycket lovande lite enformig kanske men efter instrument- och sångplägg så blir det nog något annat. Hur skulle det vara med en duett här då? Jag tycker din röst håller mer än väl meeeeen det skulle vara skoj att höra den tillsammans med Åsa kanske - eftersom texten inte är klar så ............
Eko
karl:
får McCartneyvibbs av detta...lite svengelska att rätta till på ett par ställen...men vad händer med sången i sista delen??? den är så bra i första...ta om en gång och be om gospelröster på ett par ställen så är du i mål...skönt att höra en låt som är mer än bara vers och refräng...bra jobbat...
Allt gott / karl
Harmonica mike:
Tjena.
Skönt stycke detta.Inget direkt konstruktivt att komma med,förutom de vanliga ingredienserna du brukar ha på dina låtar.Ståbas och vispar.Det kommer att förgylla denna låt bra.
Vidare så gillar jag din röst i detta tonläge,det vacklar lite -men det är mera en fråga om oträning.
Tränar du in denna så tror jag att du kan göra den själv.Inga konstigheter och oktav skutt i denna,mera känsla än teknikaliteter.
Intressant låt som kan bli hur bra som helst.Följer utvecklingen på denna framöver...
Mvh
Micael
Rattlesnake:
Helt fantastisk låt, det är riktigt kul att få höra hur ett mästerverk växer fram. För det är jag övertygad att det blir.
Din lite knarriga ståbas och visssssspar till att börja med, det känns helt klockrent. Sedan något mer som kryddar kanske från solot och sista versen. Två sordinerade trumpeter eller hellre kornetter kanske, fast det blir väl lite väl standard. Hammond kanske. En hummande manskör?
Jag associerar inte solot till något jag har hört förut. Ackordföljden i början däremot kändes mer bekant, den påminner mycket om Blonds "Sailing across the ocean", men det är nog en ren tillfällighet, vem utom jag har den plattan... :rolleyes:
Det här blir bra! Du skall sjunga den, tycker jag.
Yllet:
Väldigt vacker låt, dock lite svajig sång på sina ställen. Jag hade nog inte koncentrerat mig på uttrycket så mycket, för mycket artikulation som det är nu. Känns lite som om du står o sjunger från ett papper.
Tycker din röst/tonläget passar denna låten perfekt. Lär dig låten uttantill och sjung in den med 100% känsla utan att tänka. Skit i de låga tonerna om du inte riktigt sätter dem, de kan du fixa till med melodyne om det behövs på nåt ställe.
Angående brejket vid 3:05 händer det något med sången? Du börjar anstränga dig och sjunger som om du hade nåt i halsen, sjung ut istället, håll inte inne!
Hur ska man gå vidare? Tja lite fina stråkar i bakgrunden kan funka, och kanske nån kyrkoorgel på refrängpartierna, likaså lite backup körer (gärna kvinno) här o där.
Men som sagt, vacker låt och värd att bygga vidare på.
/Jon
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida