Forum > Demolåtar
Dividend - MORFEUS (arbetsnamn)
Dividend:
Ja, det är tänkt sång till den här ;) INte av mig och inte av dig, men kanske av någon annan :) Vänta och se....
(men lyssna gärna på instrumentala versionen ändå! :D )
Smörigaste kärleksballaden KR fått uppleva :)
Harmonica mike:
Först ut på plan då..Tjena förresten.
Under introt så funderade jag kärleksballad..? Men det ordnade sig senare..Smörigt - inte alls tycker jag.Här finns det fina melodi ideer att följa för tänkt sångerska/sångare.
Vet ju inte vem du har i åtanke,meen hon kan säkert göra nåt bra av detta :D
Nästa fundering,gillar jag detta? Jo det gör jag,speciellt med det kaosartade introt som flyter ut i smäktande stråkar - härligt! Ungefär som i en relation,lite eller mycket turbulens beroende på hur lika/olika man är i personligheten.
Detta tror jag starkt på,sång på detta kommer att bli ruskigt snyggt,så sätt igång och "ragga".
Jag hade kunnat erbjuda min mörka stämma,men jag tror mera på nåt finstämt med stor känsla i stället för min pipa.Fast prova kan jag ju alltid..Lite snävt med tid bara..
Ser fram emot version 2 redan..
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.08.2008, 18:37:33 ---Först ut på plan då..Tjena förresten.
Under introt så funderade jag kärleksballad..? Men det ordnade sig senare..Smörigt - inte alls tycker jag.Här finns det fina melodi ideer att följa för tänkt sångerska/sångare.
Vet ju inte vem du har i åtanke,meen hon kan säkert göra nåt bra av detta :D
Nästa fundering,gillar jag detta? Jo det gör jag,speciellt med det kaosartade introt som flyter ut i smäktande stråkar - härligt! Ungefär som i en relation,lite eller mycket turbulens beroende på hur lika/olika man är i personligheten.
Detta tror jag starkt på,sång på detta kommer att bli ruskigt snyggt,så sätt igång och "ragga".
Jag hade kunnat erbjuda min mörka stämma,men jag tror mera på nåt finstämt med stor känsla i stället för min pipa.Fast prova kan jag ju alltid..Lite snävt med tid bara..
--- Slut citat ---
Tjena! Vi borde fixa till contemplation nån vecka framöver :) För att snacka annan låt så... Jag är helt klart inne på att använda de sångmelodier ni spelat in (även om det kan verka annorlunde i Contemplation-tråden :)... Det var mest att jag hade nån melodi som störde :)
Gött att få tecken från dig att köra på :) Jag får väl sätta ihop nån kärleksdikt eller nåt :D
Sångare har jag (nog) :unsure: Och det kommer att låta grymt! :D
Kommer att sjunga för ett fullsatt Ullevi! :)
equality:
Inte alls smörig i mitt öra. Kinesprägeln på din musik försvinner allt mer och jag tycker det är positivt. Dina låtar känns än mer "egna" nu. Jag måste säga att avsnittet från 00:40 och någon minut framåt är bland det vackraste jag hört från dig. Särskilt där slagverken kommer in. Förtstår att du vill ha sång här och det tycker jag är alldeles utmärkt! Vill jag höra igen.
Light Head:
Vackert! Alltså väldigt vackert!
Jag är nog själv inne i någon trend, där jag försöker hålla ut på de olika partierna i mina egna låtar, i vilket fall så är jag mer medveten om detta för närvarande... vilket leder mig till min första tanke kring detta stycka. (Hur långt kan man skriva innan man kommer till den egentliga meningen? Jag menar,,,)
Det är väldigt vackert, inte minst inledningen som tar slut direkt. :-( Det är ju så fint att jag vill höra mer av det!!! De första 5 sek är mycket bra, och förtjänar lite mer plats. I min inskränkta syntmusikmiljö så hade jag loopat ytterligare 3ggr, minst. :-)
Resten är fortsatt vackert, men skulle kunna tänka mig att binda ena armen på nissen bakom pukorna, så att det blir något mindre av den varan. För att ytterligare lyfta upp kärleken som finns i stycket.
Som nämnts så är det nästan inte ett spår av asien i harmonierna. Inte för att jag någonsin haft något emot det.
Bra jobbat!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida