Forum > Färdiga produktioner

Eko - Im No Good

<< < (2/4) > >>

freddy:
Som Wernborg sa, så skulle gitarren må bra av att vara lite varmare/mjukare. Gillar dock den phaser/flanger du har på gitarren ibland. Tuffar på bra annars, kul med lite basgångar. Aningen svårt att höra texten ibland också.

Eddi:
Wernis och Freddy: tack för lyssning och tyckning.  :) Tänkte nog att gitarren skulle låta så där förskräcklig och sjösjuk. Metallreferensen vet jag inte riktigt...

MaxB: Din fuling nu har du "lurat" mig igen. :D Det är keyboardbas och den var tidigare fretless som jag bytte ljud på och du  har helt rätt den svänger inte alls som den ska upptäckte jag efter ytterligare lyssning. Så det blev att åka till musikaffären och tjacka en bas. Kina är ju inne nu så det blev en kinesisk bas och fint ska det vara så det blev Gold. Aldrig hört talas om tidigare men jag vet ju inget om basar heller så.... I alla fall verkar den vara lagom skramlig och relativt lättspelad. Så nu har man blivit med bas också. Undrar hur det ska gå - tänkte ge mig på denna låt som första projekt  :rolleyes:

Eko

equality:
Skitsnyggt, enkelt tema och orgelliret fungerar direkt som en banérförare  för hela låten. Får mig att tänka på Bowies Heroes och Dagebys Ett anständigt liv,
sådär självklar i fejjan. Härligt! Bra feel i sången. Gitarrljuden tycker låter "bra" men jag kan inget om sånt, kanske är solot lite för bluesigt för denna raka melodi men samtidigt en skön brytning. Lite kluven här. Fade-outen helt ok. Stör mig något på övergången till sticket 01:42. Låter som den sammanlagda ljudnivån plötsligt blir 3-4 dB extra. Kan du inte jämna ut detta?
Annars en bra mix i mina öron och en jäkligt bra låt!   

stajo:
skön melodi och skön känsla i sång.
gillar sticket :), och jag gillade övergången, blev liksom från kallt till varmt.
tycker nästan vissa gitarrer är för distiga.
gillade inte reverbet/delayet på sången men om det är meningen så är det meningen ;).
bra

Dividend:
Tycker det var en störtskön låt, och din sång är pricken över i:et!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion