Kontrollrummet

Dividend, Marr & JT - Snö

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 392
    • Visa profil
    • SoundClick
Saknar tung-tung-rytmsektionen. Blev lite tamt nu.  Fortfarande snyggt men rytmmaskineriet biladade en fin kontrast till piano och sång.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
ja som jag grubblar på vad jag egentligen tycker om den här låten  :wacko: :D
Det är lite hatkärlek faktiskt! Och jag har tre versioner att plocka jättefina saker ifrån.. den med 1up gillade jag på sitt vis.. den här sista gillar jag marres sång och stämmor i, men dom där ufoljuden vet jag inte..  :huh: Ja jag har svårt att säga nåt.. konkret. Den vackra melodin saknar jag. Det ligger skräpljud kvar.. så såna där munljud, det tycker jag man ska städa bort. Dock är mixen luftig i den här sista och marres sång kommer fram fint och stämmorna lika så, var för nära i förra tyckte jag.

Ja som sagt.. spridda skurar här, gav nog inte så mkt som kriktik kanske  :D

Hej Åsa.

Den första versionen med 1up på sång, ja hmm. Där hade vi ju en text av 1up, som kändes fel på nåt sätt. Men verkar som att (vissa?  :unsure:) barn uppskattar den, konstigt nog. :D Kanske vissa vuxna också, i och med att det diskuteras könsrock i nån annan tråd! Tappert försök i vilket fall ;)
Ja, kines-slingan är bättre än många melodier man hör vanligtvis ;) Och jag tyckte det lät vettigt att fråga JT. Mixen är jättebra och sången är jättebra  men vissa typer har hakat upp sig på "slingan" av nån anledning :D
jag gillar denna bra mycket mer än första versionen ;).
Tyvärr verkar det omöjligt att få Marrs sång att funka vertikalt med kines-slingan, och jag tror det är så även om hon har sjungit om. ;) Fast har inte kontrollerat... Om du menar det med att de var för "nära" tidigare?  
"Ufo-ljud" :D Vet nog precis vad du menar :)  Tja, inte tänkt på det själv. Kanske ta bort retriggern ;)

Tack för lyssning och att du gillar "melodin", inte bara EMu ;)


Emu Skriver kort här. Kul att du gillar melodin, men jag vet inte om jag delar dina visioner om den :D
Jag tycker vi tre presterat bra här, men man kan ju tänka sig en annan låt med kinesmelodin där den används utan att flera stämmor blandas in, t ex den sjungs istället som 1up gjorde? det är det du menat tidigare?


Men vet inte när jag orkar ta tag i det :) Tycker isåfall "slingan" hade funkat bäst i en låt med typ Emu på komp och Åsa på sång. :) hehe.  Och dividend på ingenting ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tja, vad menar jag :D  jag tror nog första versionen, annan text än den 1up gjorde, och mer genomtänkt melodiserande typ :)



Nåja, så här är det alltid. alla tycker olika, jag ville bara slå ett slag för en slinga jag tror riktigt mycket på, men det är ju din låt divi :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Saknar tung-tung-rytmsektionen. Blev lite tamt nu.  Fortfarande snyggt men rytmmaskineriet biladade en fin kontrast till piano och sång.

Ja, det lär ju vara lätt att testa hur det blir iallafall. Beatet jag använde är en loop som kommer från 1up, användes på första låten där han sjöng. Tack!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
tja, vad menar jag :D  jag tror nog första versionen, annan text än den 1up gjorde, och mer genomtänkt melodiserande typ :)

Okej, jo. Jag vet inte om det märks men jag är rätt trött på slingan och låten :D Iofs är man väl något av sado-masochist som är musiker :) Funderade nästan att lägga den på is till nästa år, när JT kom och räddade. Och marr.

Fan, vad hårt det kan vara med inspiration och så  :blink: Inte känt nån alls. Får starta cubase eller finale här snart.

Citera
Nåja, så här är det alltid. alla tycker olika, jag ville bara slå ett slag för en slinga jag tror riktigt mycket på, men det är ju din låt divi :D

Mitt oönskade barn ;)

Jomen, ge mig en handlingsplan så drar vi igång nåt :D Punkta upp vad som behövs. ;) "Slingan" är ju fri, inget som hindrar att man gör en annan låt på den. Inte jag iallafall :)
« Senast ändrad: 31.10.2008, 16:19:31 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja det här låter som tagen ur en "musikal"...jag får mycket visuella bilder och det låter verkligen"snöigt".. eftersom allt känns ganska experimentellt så tycker jag även sången funkar med stämmor som flyter omkring lite...bra mix där inget tar onödig energi..pianoljudet känns dock lite så där...kanske hitta bättre?... hur som helst små detaljer, annars bra  och fantasifull  musik!  :)

Glömde några tidigare comments. Pianot ja, vet inte vilken patch JT kör, om det är GPO eller nåt. Inte tänkt på det :)

Kam vara så att pianospåret måste justeras i velocity? Vet inte vad som är JT här eller jag, för han har stuvat om rätt friskt :) Men ursprungsslingan klickades i cubase, och det blir oftast för stelt för piano.

Kul att du gillade den! Tack för att du delgav dina smådetaljer :)
https://soundcloud.com/user7789882