Forum > Demolåtar
Hellpig - Greco vs Gibson
Hellpig:
Ingen hemlighet; jag gav 9500 kr för min. det hade förmodligen kunnat bli billigare om jag importerat själv men å andra sidan så ingick en service av Sveriges bästa gitarrtekniker i det priset också. Det finns billigare och dyrare varianter av dessa guror. Jag har sett från ca 4-5000 kr till strax över 10000 kr och det finns förmodligen dyrare. men en Gibson Les Paul Custom kan kosta ca 30000-70000 kr ny. Eller mer! Begagnade vet jag inte riktigt men de ligger förmodligen på minst 20000 skulle jag tro. Allt i runda slängar.
Markus Broberg:
OKi:)
Wernborg:
Uppfattar Gibson som något mer sammanhållen, men det kan lika gärna vara som jag vill att det ska vara :lol:
Det där med att det mest är man själv som märker skillnad kan jag hålla med om i många fall. Kan lyssna till mina egna inspelningar och undra vilken gitarr jag använt. Och då är det inte ens samma modeller på dom. :)
flabb:
Hade varit intressant med ett torrt test också, sen håller ni väl med, de är det ju inte bara ljudet utan en gitarr skall kännas bra, det skall andas kvalite och vara skön att ta i och se på :wub: - varför snåla när man kommer umgås så mycket? Varför kallade SRV sin gura för 'my second wife'? :lol:
Edit: just det, glömde kommentera, bra spelat Hellpig, flinka fingrar och skönt komp i början där :)
Eddi:
Jag måste säga att jag inte fattar var Greco tar slut och var Gibson tar vid. Allt låter i mina öron skitbra inte minst tekniken - men du har väl tränat antar jag.
Eko (vad är det för fel på Jedson?)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida