Kontrollrummet

Trumljud med vispar?

gäst · 6 · 2884

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lnetzel

  • Gäst
Jag är på jakt efter vispar på virvel trumma, inte bara korta ljud när man använder visp att slå md istället för vanlig trumpinne utan långa sköna vispljud för långsamma jazz låtar där man mest drar om kring på virveln utan att egenligen slå så mycket (tänk Twin Peaks).

I EZ drums kan man ju sätta "brush" på vissa av trummorna i någon av expansionerna (Vintage tror jag) och med låg velocity är det åt rätt håll men det duger inte.

Finns det någon VST Plug eller samlings bibliotek som har sådant ni kan tipsa om?


asti

  • Gäst
Har du kollat Groove Agent? Kanske ingen höjdare precis, men............?



Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Garritan Jazz Band har vispar med pyyysssss. Man reglerar intensiteten med aftertouch, tyvärr har jag inte det på mina keyboards, så jag får mickla efteråt. Vill du höra exempel på hur det kan låta så kolla in min Skärgårdsvals från inofficiella sommarfestivalen.
DON'T PANIC


lnetzel

  • Gäst
oj oj, här finns demot på den du menara... och det är precis sådana vispar jag är ute efter:) undrar om man kan köpa trummorna separat eller nått...

http://www.garritan.com/Jazz/JazzMp3s/09Brush_DrumKit_Demo.mp3





Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
undrar om man kan köpa trummorna separat eller nått...

Nä,
inte vad jag vet. Men pluggen är inte så rackarns dyr, kolla Thomann, och dessutom får man med mycket användbart blås, ståbasar och ett riktigt skapligt piano.
DON'T PANIC