Kontrollrummet

When you whis I was dead

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
www.loveandfriendship.se/when_you_wish_i_was_dead_vocal.mp3


Vad tycker ni om detta? Det är kanske lite för mycket tyngd i det nedre registret, men det mest intressanta är vad ni tycker och tänker om musiken som sådan?

Den av ångest fyllda rösten kommer från ynoT.
« Senast ändrad: 02.04.2007, 13:22:21 by Light Head »


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Oj vad kreativ du är :)

Jasså Ynot leker "insec"t :)

Pumpar på fint, kanske lite mycket mellanregister på baskaggen. Nedre registret e nog ganska nära overload, men håller för tillfället.

Sången funkar ju till 110 prosent

3:30 basregistret håller på att gå upp i sömmarna, kolla det. Kanske bara mina lurar?

summa: lite mjukare baskagge, och akta för overloaden. slutar kanske lite i "väggen", men är väl oxo und3er construction! :D

Good work!


h.  mahan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Tack för mer feedback!

Visst har du rätt, baskaggen är rätt "överdriven", och overload är nära. Spelade in den med ett par extremt basfattiga monitorer och hade inte kört in mig på dem, så jag kompenserade för att få rätt tryck, vilket så klart var helt fel av mig..

Skall göra om!

Visst passar ynoT's sång. :-)


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Låter lite experimentellt oCh det gillar jag!

Ynots ljuva stämma var oväntat :D. Bra sång!De spaceiga stråkarna låter bra. Du är väldigt bra på att klura fram bra ljud.

Efter 2:30 börjar det bli lite tröttsamt, ljudbilden. Elgitarr skulle jag vilja höra! ;) Ett galet riff där...

Annars: Nice work..

https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil

Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Jag gillar värkligen det experimentella med låten. (experimentella? hehe)

Ynot`s röst passar värkligen in!


Jag väntar på att det värkligen skall braka!!!!!!!!!!!

Fin uppbyggnad.

Jag diggar det faktiskt!  :wub:   riktig mörk elektronisk musik som den skall va.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mumma :)

väldigt syntigt. Ynot lägger i vanlig ordning på något känsloladdad uttryck som jag trro få andra kan. mycket bra!

Det låter tungt till en början, och blir tungt också med svepande syntar...problemet är att syntarna och ynots mörka sättning kräver att resten blir betydligt tyngre.

strax innan två minuter borde låten explodera..jkanske kan hämta lite inspiration hos "alive" eller "echoes" som jag och ynot postat..eller bli bortskrämd  :rolleyes:

men det låter BRA. fast lite tamt efter ett tag.


inte utan att man blir inspirerad :)

https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Okäj, jag tror jag förstår.. Skall se vad jag kan göra. Kanske att någon kan eller vill lägga ett par riff med sin distade dödsmetal-gura??


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Uj, andra låten jag hör med ynot på sång, och jag är nu ännu mer imponerad än vad jag var senast! Grymt!!

I övrigt låter det bra, men jag håller med om att det borde hända nåt mer. Öka intensiteten på trummorna med 300% halvvägs? :)


Utloggad Light Head

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 102
    • Visa profil
Verkar som om jag måste palla mig ut i studion och skapa, släppa loss lite på rattarna... Våga experimentera lite..


Hur låter det när man drämmer fälgkorset i golvet? Får se om jag kan sampla det.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
släppa loss lite på rattarna... Våga experimentera lite..

Nu låter du konstig light head. Elgitarr är inte nödvändigt, du kan ju klura fram ett ljud som låter BRRRRRRRRRRRRR, t o m chiplåtar har ju motsvarigheter till elgitarr  :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Skönt men kanske lite för långt (eller händelselöst?) intro. Det är lite monotont, hade varit snyggt med lite mer filtersvep även om det kommer lite åt det hållet längre fram i låten. Bubblsynthen (bra beskrivning va...) låter surt mot sången. Den som börjar vid c:a 0:28. Tycker det är en cool låt, en bra start men det hade varit skönt om det hände lite mer i ljudbilden. Som jag skrev, kanske aningens för monotont, det kommer lixom aldrig något klimax känns det som. Men jag gillar låten som sådan ändå. :)