Jag är nästan klar med renoveringen av min nya studio, ärligt talat så är det brorsan som bygger, jag står med tummen mitt i handen och är springpojk

. Förhoppningsvis blir alla byggen klara i veckan som kommer, sedan ska det läggas in klickgolv och målas. Nu har jag börjat tänka på akustiken, det är inte så dålig akustik idag när rummet är tomt men akustiken kan förbättras. Pengar har jag inte alltför mycket av så det blir hemmabyggda absorbenter.
Några bilder:

Här är den kommande mixplatsen, där planerar jag att sätta en absorbent med glasfiberull på 1 * 1 m i taket ovanför mixplatsen och två likadana absorbenter till höger och vänster om mixplatsen. Mixplatsen blir en bit bakom fönstret. Jag hoppas att jag inte behöver sätta någon bakom mixplatsen, där tror jag att snedtaket tar hand om det mesta och jag vill inte totaldämpa vid mixplatsen. I värsta fall får jag hänga upp nånting där också, men det gör jag först om det behövs. Monitorerna ska placeras i taket, en vid fönstrets övre hörn och den andra rakt mitt emot.

Här är det som ska bli inspelningsplats och sångbås, sångbåset ska byggas längst in under snedtaket till vänster. Det är ett litet utrymme där som jag tror fungerar bra som sångbås. Även här ska jag bygga absorbenter i samma storlek som de vid mixplatsen, en på väggen som syns till höger, en i taket och två i snedtaket rakt fram.
Sångbåset ska byggas med JJLabs A-Absorb, som jag har ganska mycket kvar av efter min förra studio och som jag är nöjd med för sånginspelning.
Har ni några förslag på ett lätt material att bygga en ram till absorbenterna med?
Jag har funderat ganska mycket på det. Jag vill helst ha dom i trä, alla jag har pratat om hjälp från bygger helst i trä och resten av rummet är i trä men jag vill samtidigt inte att dom ska bli tunga, speciellt inte dom som ska hänga i taket.
Väggarna ska målas i nån ljus färg, vilken har jag inte bestämt än men den rosa färgen ska bort.