Lysdioderna kan inte fungera om ena benet hänger i luften...
Är det kanske någon speciell koppling? Jag är nämligen inte riktigt med på "on" och "off"-ben på dioderna, så jag undrar vad det egentligen är för någon koppling...? 
Tror han syftar på strömbrytaren som verkar vara en SPDT brytare. Då blir det naturliga att ett ben "hamnar i luften" om man bara använder den som på/av.
Annars kan jag inte säga något om dina kopplingar och problem utan att veta vad det är för kretsar och transformatorer du använder. Det låter som att den som driver dioderna inte tycker om att jobba utan last och därför stänger av sig när den gör det... Koppla en brytare på 230V linan istället isåfall.
Men vad ska dioderna vara till?
Alldeles riktigt, en spdt brytare är det som jag har. Där jag har provat både att ha "off" läget helt utan koppling någonstanns och dels att ha off läget att driva en annan diod så jag inte bryter lasten helt.
Men det funkar inte iallafall.
Jag märkte dock idag att om jag, i off läget, switchade alla diodrarna individuellt till de röda (som det sitter ett högra motstånd på) så kommer dom igång efter ett tag. Det verkar som om när man stänger av main switchen så orkar den inte driva igång igen, eller om man tömmer ut någon konding eller så. Jag vet inte.
Här är två bilder på de plattor jag gjort för bordet. De funkar precis som de ska rent ljudmässigt, och diodrarna är mest till för man enkelt ska kunna se vilken "state" jag har satt varje kanal på.

Jag har alltså installerat det så att jag har en direct out på varje kanal som man med hjälp av en spdt switch kan välja om man ska plocka signalen direkt efter preampen eller om man vill ta ut den efter regeln. Sen har jag en till switch på varje kanal som väljer vilken signal man vill skicka till regeln, antingen från "mix b" ingång som jag installerat, eller om man vill lyssna på det som kommer från preampen. Med andra ord så kan jag alltså spela in signalen från preampen och samtidigt välja att lyssna på mixb dvs det som kommer från tape. Så regeln blir mixb. Eller om jag switchar tvärt om så både lyssnar jag och spelar in efter regeln och samtidigt skicka till en buss som jag då kan skicka till mastern.
Master sektionen har jag också byggt själv, för det fanns ingen orginal.
Egentligen bara plockat ut signalerna från bussarna till en pot. Har även satt ihop en monitor section, där jag har en 6 kanals monitor väljare samt volym och switch för om jag vill lyssna på 2 trk eller mastern. Allt är passivt och väldigt enkelt och fungerar kanon.
Det är underbart att ha monitor väljaren på mastersektionen på mixerbordet istället för att ha en separat låda.
Jag kan ta lite fler bilder nu när det mesta är klart så får ni se hur det ser ut.