Forum > Demolåtar

OceanMusic - Early rain

(1/5) > >>

oceanmusic:
Ännu en tänkt låt från den kommande CD'n "Lights at the Sea".

Än så länge ett utkast, om än hyfsat klart. Gjordes i morse, efter att ha regnat småspik hela natten.

Jag är nyfiken på om ljuden är i "symbios" med varann eller om det är något som stör alldeles för mycket.

LÅTNAMN: Early Rain
ARTIST/GRUPP: Oceanmusic
GENRE: Relax
LÅTLÄNGD: 7.41
KOMPOSITÖR: Oceanmusic
PRODUCENT:
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3 

080806 

En ny mix med lite lugnare ljud samt komplettering av ett annat. Early Rain II

Harmonica mike:
Tjabba OC.

Närå,jag tycker detta funkar bra som avslappningsmusik.Inget störande mellan de olika insatserna.Early rain,tja vi går mot höst i Norrbotten verkar det som - trist. Early autumn eller fall om man så säger..Din låt sätter rätt stämning till vädret idag.Fast det regnar inte här men det är kallt!

Mvh
Micael

Dividend:
Det här skall man ju helst slappna av till när man lyssnar, för att testa om det är bra ;)
Annars blir det en hypotetisk recension, "det här SKULLE kunna funka" som avslappning :)

Så "det här kan nog funka som avslappning" blir mitt omdöme. KAnske återkommer :)

flabb:
Förra låten jag hörde var kanon men denna funkar inte alls på mig, den entoniga
synthen låter för enerverande för mig - men kanske funkar på andra :)

Edit: lyssnade på halva
Edit2: men bilden var fin! :)

oceanmusic:
HM - Tack!  :) Även om det var ett still sommarregn jag hade i tankarna när jag gjorde låten så, varför inte höst.

Dividend - Tack!  :) Du har så rätt, så. Om jag har lyckats, slutar du tänka efter en kort stund och låter dig omfamnas av låten. Lyssnar du aktivt, fungerar den egentligen inte...

Flabb - Tack för lyssning och återkoppling!   :) Du är inne på samma tankar som jag, entonigheten stör mer än den får dig i stämning. Ska kolla om jag kan hitta ett annat ljud till grundkompet. Tack än en gång för uppmärksamheten!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion