Forum > Färdiga produktioner

MaxB - Stadens parker

<< < (4/5) > >>

Harmonica mike:
Då fixar vi det.

Lirade en engångstagning och höll igen lite till förmån för feelingen i låten..

Jo jag såg den,kul länk.På mina breddgrader svalt man nog ihjäl om man satte sig på torget och lirade :D,eller rättare sagt: man frös nog  ihjäl - vi har rekord tidig höst nu...brrrr..

Länk till munspelet kommer strax..

Mvh
Micael

oceanmusic:
Jadu, detta är så rackarns, rackarns bra.  :) Kommer in i en otrolig mysig stämning när jag lyssnar på låten, tummarna upp.

Dock, trots att jag är en stor fan av Mellotronen, tycker jag att den bitvis känns något malplacerad i denna låt. Hela stämningen byggs upp av akustiska (nästan) instrument och när mellotronen kommer in blir det en i mina öron för stor mönsterbrytare. Kan mycket väl tänka mig ett dragspel istället.

MaxB:
Inte dragspel men väl munspel - är på ingående, har jag förstått.

Jag har sen 1982 gjort många versioner av den här låten och möjligheten att leka med mellotronljud gör att jag inte längre kan vara utan dessa ljud.

freddy:
Första gången jag lyssnar på denna nu. Inte alls dumt hörrö. Gillar verserna och sången, även om den känns lite ostadig bitvis. Bra text och fin låt. Mycket liv i denna, den känns levande och inte stel på något vis, lite live-känsla helt enkelt. Bra jobbat!

asti:
Skön låt med rätt mycket känsla av 70/80-tal! Håller med ett inlägg om att stråkarna kunde varit lite varmare och mer realistiska. Annars tycker jag det mesta sitter fint!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion