Forum > Färdiga produktioner
MaxB - Stadens parker
MaxB:
Nej men nu har jag lagt in andra trummor men inte blev det några lugna vispar inte. :mellow:
Däremot rimshot för det mesta. Och jag drog ner låga frekvenser på trummorna så att baskaggen inte hörs med känns <_<
Åsså har jag lagt in en solo och plock-godis-gitarr som ligger i mitten.
Mellotronstråkarna ska vara kvar.
E de nånting att ha nu då?
Eddi:
Tjou som man säger här
Det har hänt massor med denna låt sedan jag hörde den första gången. Efter alla tips och förändringar så tycker i alla fall jag att du har nått fram till ett slags koncensus en bra låt väl förpackad fortfarande inget för radio men det tror jag inte att du eftersträvar - bra MaxB
Eko
MaxB:
Tjou säger Mahan - tjou svarar vi :rolleyes: Skönt att du fått igång datorn Eko!
Imorse fick jag en ingivelse att ta bort de första trettiotre onödigt trevande sekunderna och vips är låten riktigt kort och jättebra - nu bara 5:11. ;)
Jag älskar redan mellotronstråkarna och mellotronkörerna i låten. Tänker på vår goda vän Yllet som skrev:
> Försök gärna göra synthstråkarna lite mer verklighetstrogna, det låter vääääldigtmycket synth nu.
Men jag märker att jag aldrig eftersträvar verklighetstrogna stråkar nuförtiden
- jag eftersträvar bara verklighetstrogna mellotronljud. :wub:
Harmonica mike:
Tjou Maxb.
Jag skulle kunna skriva spaltkilometer om varför jag faller för denna låt.Men jag fattar mig kort:
Nu är du hemma med arret,mixen låter bra! Trum fixet du gjort blev kalas.
Fantastisk känsla i denna låt.Lirade lite fills på ett A - munspel,jo det blev rätt fräckt.
Lägger på lite lir och sejvar låten,för så vill jag ha den :) En byrålåds version liksom..
Skitbra detta!
Mvh
Micael
MaxB:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.08.2008, 08:37:56 ---Tjou Maxb.
Jag skulle kunna skriva spaltkilometer om varför jag faller för denna låt.Men jag fattar mig kort:
Nu är du hemma med arret,mixen låter bra! Trum fixet du gjort blev kalas.
Fantastisk känsla i denna låt.Lirade lite fills på ett A - munspel,jo det blev rätt fräckt.
Lägger på lite lir och sejvar låten,för så vill jag ha den :) En byrålåds version liksom..
--- Slut citat ---
Jag vill också ha - munspelet alltså.
Jag har tidigare spelat munspel på låten och vet att den är suverän att leka med munspel på.
Jag är mycket intresserad av att få en version av dig med munspel, alltså bara spåret med munspel.
skickafilen.se är suverän man behöver inte ens ange mailadress till den som ska ha länken.
Länken kan du kopiera in i ett privat meddelande till mig här på forumet.
Please gimme some harmonica!
Fick du mitt tips om munspelsskolan på youtube, från en speedad och duktig munspelare.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida